Od redakcji:
„Reklama dźwignią handlu” – to ciągle aktualne stwierdzenie można bardzo prosto zmienić na równie prawdziwe zdanie: wsparcie instalatorów dźwignią handlu. Czemu bowiem innemu, jak nie zwiększeniu obrotów i zapewnieniu firmie długofalowej współpracy z dobrymi wyedukowanymi fachowcami mają służyć programy lojalnościowe czy nawet akcje promocyjne na produkty/grupy produktowe. I dobrze, bo na takiej formie współdziałania korzystają wszyscy gracze na rynku. Korzyści dla firm są oczywiste. Instalator zyskuje z kolei konkretny wynik finansowy, ciekawe nagrody rzeczowe, możliwość wyjazdu w interesujące destynacje, czy praktyczne narzędzia do pracy. Ten materialny wymiar oczywiście jest bardzo ważny, ale możliwy do osiągnięcia jedynie pod pewnymi warunkami. I tu właśnie następuje naturalna weryfikacja rynku wykonawców. Najczęściej, aby tak naprawdę w pełni korzystać z ofert programów przygotowanych dla instalatorów, trzeba nie tylko intensywnie pracować (czytaj: dużo zleceń), ale być też autoryzowanym instalatorem/serwisantem danej marki (czytaj: duża wiedza). Wsparcie firm w zakresie oferty szkoleniowej dla instalatorów uczestniczących w ich programach jest naprawdę bogate. Producentom i sieciom handlowym naprawdę bardzo zależy na edukacji wykonawców i widać to w liczbie i zakresie oferowanych szkoleń czy webinarów.
Jeśli się dokładniej przyjrzymy, to programy dla instalatorów służą też klientowi ostatecznemu. Ma on pewność, że jego instalacja/kotłownia została dobrze zamontowana, z gwarancją, pewnością rzetelnego serwisu.

Bezpłatna prenumerata