Krzysztof Brzeziński, dyrektor marketingu Geberit Polska

Jaki był rok 2019 dla branży HVAC w ocenie firmy Geberit

Jak ocenia Pan rok 2019 dla branży inżynierii sanitarnej?
To był udany rok dla naszej branży, chociaż niełatwy. W ostatnich miesiącach można było zauważyć osłabienie koniunktury w niektórych kategoriach produktowych, szczególnie tzw. produktów inwestycyjnych. Mimo to jesteśmy zadowoleni z wyników, jakie osiągnęliśmy.

Co Pana zdaniem w roku 2019 było najważniejsze lub na tyle przełomowe, że już ma lub będzie miało znaczący wpływ na kierunki rozwoju branży?
Widzimy pierwsze wyraźne symptomy spowolnienia dynamiki w naszej branży. Powodów jak zwykle jest wiele ale należy podkreślić nieustanne pogarszanie się dostępności wykwalifikowanych pracowników, co w branży budowlano-montażowej jest szczególnie dotkliwe. Stwarza to nowe wyzwania przed producentami. Produkty muszą być nie tylko świetnie zaprojektowane pod kątem funkcjonalności i estetyki, ale zapewniać wyższą efektywność pracy na budowie. Nasza firma od dłuższego czasu inwestuje ogromne środki w rozwój innowacyjnych rozwiązań. W ubiegłym roku zaprezentowaliśmy SuperTube – produkt, który zrewolucjonizuje podejście do projektowania wysokich obiektów oszczędzając przestrzeń, a więc i pieniądze inwestorów. Nie zapominając o konsumentach zaprezentowaliśmy nowy system DuoFresh, który pomaga pozbyć się nieprzyjemnych zapachów z łazienki. A to tylko część zeszłorocznych nowości. Kamieniem milowym było wprowadzenie produktów łazienkowych, w tym ceramiki pod marką Geberit.

Czego możemy spodziewać się w 2020 roku i kolejnych latach?
Mogę przypuszczać, że kluczowe trendy poprzednich lat utrzymają się. Prócz tego będziemy mieć do czynienia ze słabnącą koniunkturą, co biorąc pod uwagę rosnącą podaż producentów, marek i produktów, będzie oznaczało zaostrzenie walki o klienta. Geberit konsekwentnie będzie realizował swoją główną strategię produktową, czyli integrację rozwiązań technicznych (za ścianą) i produktów wyposażenia łazienki (przed ścianą). Jej efektem jest dostarczenie kompleksowych i optymalnie zestrojonych rozwiązań np. stelaża podtynkowego i bezkołnierzowej miski wiszącej Rimfree (spłukiwanie 4 lub 2 l). Geberit od lat przywiązuje dużą wagę do odpowiedzialności społecznej i działania z poszanowaniem dla środowiska. Zarówno nasze rozwiązania, jak i metody produkcji, pozostają zgodne z wyraźnie obecnym na rynku trendem ekodesign oraz zasadami zrównoważonego rozwoju. Jestem przekonany, że ich znaczenie dla branży oraz konsumentów będzie nadal rosło, mocno oddziałując na rynek. Jeśli chodzi o ważne dla branży wydarzenia – cieszy nas rosnące znaczenie i renoma międzynarodowych targów Warsaw Home, w których bierzemy udział.

Krzysztof Brzeziński, dyrektor marketingu Geberit Polska

Bezpłatna prenumerata