Silniki IE2 w urządzeniach Systemair

W Unii Europejskiej konieczność stosowania energooszczędnych silników prądu przemiennego została usankcjonowana odpowiednimi przepisami, które nakładają na producentów wymóg odpowiedniego stopnia sprawności energetycznej tych silników. Wykorzystywane w różnych urządzeniach silniki, zużywają około 30-40% całości generowanej na świecie energii elektrycznej. W UE konieczność stosowania energooszczędnych silników prądu przemiennego została usankcjonowana odpowiednimi przepisami, które nakładają na producentów wymóg zachowania ich odpowiedniego stopnia sprawności energetycznej. Od połowy czerwca 2011 wymagane jest dostarczanie silników o podwyższonej sprawności, typu IE2 lub IE3.  Dyrektywa IEC 60034-30:2008 nakłada wymóg podawania na tabliczce znamionowej silnika i w dokumentacji zarówno klasy sprawności oraz samej jej wartości. Zgodnie z IEC 60034-30-2008, urządzenia Systemair wyposażono w silniki o podwyższonej sprawności IE2, w tym urządzeń takich, jak: MUB, DVN, PRF, KBT / KBR oraz AXC, w których dotychczas stosowane były silniki sterowane napięciowo. Obecnie urządzenia Systemair wyposażone w silniki IE2, nie mogą być sterowane napięciowo, a jedynie poprzez falownik. Rozwiązanie to pozwala obniżyć zużycie energii nawet do 50% w porównaniu do dotychczas stosowanych silników.

Bezpłatna prenumerata