Climate Designers to nowe ujęcie celów firmy Jaga

Climate Designers to propozycja Jaga wspólnego działania w celu zmniejszenia konsumpcji, obniżenia zużycia materiałów i redukcji emisji energii. Model biznesowy belgijskiego producenta grzejników opiera się na pięciu kluczowych wartościach, wyrosłych z troski o zrównoważony rozwój, kreatywność i odpowiedzialność społeczną. W tych podstawowych zasadach leży innowacja, której pragniemy – my i nasza Planeta. Reaktywując te pierwotne wartości, Jag przełamuje tradycyjne myślenie i wyznacza nową, zrównoważoną ścieżkę ku przyszłości:
– respect nature: używanie surowców wtórnych i odpadów zamiast nowych materiałów
– a wake the artist: ulepszanie materiałów do artystycznej kreacji i przekraczanie ram tradycyjnego designu
– dream a future: redukując materiały oszczędzamy przyszłość i nadal możemy marzyć o świecie, w którym będziemy żyć
– create emtion: wykorzystanie odpadów może być twórczą kreacją, a jednocześnie oszczędnością zasobów naturalnych
– building bridges: tworzenie funkcjonalnego projektu za pomocą materiałów emocjonalnych oznacza łączenie materializmu z duchowością i ekonomistów z twórczymi duszami

Aby realizować powyższe wartości, od 2009 roku wszystkie ekspozycje targowe i salony Jaga zostały zaprojektowane z wykorzystaniem zasady cradle-to-cradle. Odpady pochodzące z produkcji oraz zbędne elementy i części wykorzystywane są do artystycznych kreacji wnętrz. Ściany wykonane są z odpadowych listew drewnianych, czego rezultatem jest znacząca oszczędność surowców i kosztów utylizacji odpadów. Tak więc odpady poddawane są recyklingowi nie tylko do jednorazowego użytku, ale wciąż wykorzystywane są ponownie. Na przykład modułowe panele ścienne Rubbish zostały wykorzystane ponad 30 razy w różnych krajach.

Bezpłatna prenumerata