Projekt Łazienki 2021 – startuje 23. edycja Konkursu KOŁO!

Firma Koło ogłosiła start 23. edycji konkursu. Konkurs zwraca uwagę na deficyt toalet publicznych w Polsce oraz na często pozostawiające wiele do życzenia warunki panujące w ogólnodostępnych ubikacjach. Przez ponad dwadzieścia lat, dzięki organizatorowi, partnerom, a także autorom najciekawszych zgłoszeń powstały nowoczesne, funkcjonalne i estetyczne toalety w wielu miejscach w Polsce.
Partnerem tegorocznej edycji został Tatrzański Park Narodowy. Rejon polany Huciska w Dolinie Chochołowskiej, czyli lokalizacja projektowanej toalety, został wybrany nie bez przyczyny – Szymon Ziobrowski, dyrektor TPN podjął decyzję, by przenośne toalety typu toi-toi sukcesywnie zastępować stacjonarnymi.
Konkurs skierowany jest do architektów oraz studentów architektury. Ich zadaniem będzie zaprojektowanie obiektu o funkcji toalety publicznej z pomieszczeniem gospodarczym na użytek Tatrzańskiego Parku Narodowego, udostępnionego dla turystów w rejonie polany Huciska w Dolinie Chochołowskiej.
Koncepcja ma wpisywać się w otoczenie, nawiązywać do lokalnej tradycji, kultury, przyrody, historii, w projekcie muszą być wykorzystane produkty marek Geberit i/lub KOŁO. Ważne jest zastosowanie rozwiązań umożliwiających dostęp do obiektu wszystkim grupom odbiorców, w tym turystom o szczególnych potrzebach, takim jak osoby z niepełnosprawnościami, osoby starsze czy opiekunowie z małymi dziećmi. Istotne będzie także projektowanie w duchu zrównoważonego rozwoju (wykorzystanie materiałów naturalnych oraz przyjaznych dla środowiska, zastosowanie źródeł energii odnawialnej, odzysk wody, projektowanie rozwiązań mających na celu zmianę nieekologicznych zachowań turystów).
Konkurs na projekt łazienki to jedna z najstarszych inicjatyw tego typu w Polsce. Na przestrzeni lat wzięły w nim udział setki projektantów i architektów, dla wielu z nich był on początkiem i furtką do kariery. Co roku w gronie jurorów zasiadają autorytety z branży projektowej. Również internauci będą mieli okazję wybrać koncepcję, która najbardziej im się podoba, w głosowaniu na profilu marki Geberit na portalu Facebook. Łączna pula nagród to ponad 50 tys. zł.
www.konkurskolo.pl

Bezpłatna prenumerata