LIXIL oraz UNICEF zwiększają zasięg akcji Make a Splash!

LIXIL, producent innowacyjnej armatury i rozwiązań do domu oraz UNICEF, światowa organizacja humanitarna i rozwojowa działająca na rzecz dzieci, ogłosiły, że zwiększają zasięg partnerstwa w ramach akcji „Make a Splash!”. Pomoc związana z dostępem do bezpiecznych i czystych toalet oraz urządzeń higieniczno-sanitarnych zostanie skierowana do dzieci i ich rodzin żyjących również w Indiach, Indonezji oraz Nigerii – do trzech krajów o największej liczbie mieszkańców na świecie.
W 2018 UNICEF i LIXIL podjęły wspólne działania w ramach akcji „Make a Splash!”, wpisującej się w realizację jednego z 17 Celów Zrównoważonego Rozwoju ONZ, oznaczonego jako 6.2, którym jest zapewnienie dostępu do odpowiednich i godziwych warunków sanitarnych i higienicznych dla wszystkich ludzi na świecie oraz wyeliminowanie praktyki korzystania z toalet na otwartym terenie do 2030 roku. Rozszerzenie partnerstwa o kolejne kraje możliwe jest dzięki sukcesowi, jakim była poprawa warunków sanitarnych i higienicznych dla 2,9 milionów ludzi w Etiopii, Kenii i Tanzanii, co udało się osiągnąć w ciągu 3 lat.
Współpraca LIXIL i UNICEF rozszerza się nie tylko o 3 dodatkowe kraje, którym oferowana jest pomoc. Partnerzy zwiększą zakres swoich działań, koncentrując się na:

  • zapewnieniu lepszego dostępu do higieny i urządzeń sanitarnych. LIXIL projektuje rozwiązania sanitarne dopasowane do potrzeb i preferencji użytkowników,
  • pozyskiwaniu środków finansowych w ramach wsparcia dla podmiotów gospodarczych z lokalnej branży sanitarnej,
  • wsparciu w tworzeniu norm i regulacji.

Firma GROHE, jako część koncernu LIXIL i globalny producent kompleksowych rozwiązań do łazienki i kuchni, wsparła akcję „Make a Splash!”, wykorzystując do tego kampanię sygnowaną hasłem Obudź swoją energię, w którą włączyło się
13 krajów w Europie, rynki w Ameryce Północnej i na Bliskim Wschodzie. Założeniem było przekazanie wartości 1 € od każdego prysznica GROHE sprzedanego w okresie od 1 maja do 31 sierpnia 2021 roku. W rezultacie udało się zebrać 1,2 miliona euro. Środki te pomogą zapewnić dostęp do bezpiecznych i czystych toalet oraz rozwiązań higienicznych większej liczbie potrzebujących dzieci. Część pomocy trafi do dzieci w Nigerii i Indonezji.
Dowiedz się więcej o akcji „Make a Splash!” tutaj.
Przeczytaj raport na temat akcji „Make a Splash!” (2020) tutaj

Bezpłatna prenumerata