Portret ROTH: 20 lat w Polsce

Z nowym logo, w nowej siedzibie, ze sprawdzonym teamem

Początki firmy ROTH w Polsce sięgają roku 1993. Wówczas działalność rozpoczęło Biuro Informacji Technicznej i Handlowej Roth, przekształcone 5 lat później w spółkę prawa handlowego o nazwie Roth Polska Sp. z o.o. To właśnie ta firma świętuje w tym roku jubileusz 15-lecia, chociaż pierwsze kroki w Polsce ROTH stawiała już 20 lat temu – wówczas nieznana na polskim rynku niemiecka firma, chociaż z prawie 50-letnim stażem na rynku rodzimym.

Początki były typowe, jak u większości znanych obecnie importerów w branży – wszystko pierwsze i nowe, a do tego zapał i pasja plus sprawdzone, solidne produkty. Roth długo kojarzony był tylko ze zbiornikami na olej opałowy z polietylenu, gdyż przez kilka lat był to jedyny produkt w ofercie. Dopiero po kilku latach powiększania struktur firmy, budowy sieci dystrybutorów, licznych szkoleń dla handlowców, instalatorów i projektantów, rozwoju sprzedaży i rosnącego potencjału firma zdecydowała się na kolejny krok – włączenie do oferty systemów ogrzewania podłogowego, będące obecnie flagowym produktem ROTH. Zachęcona sukcesem firma systematycznie powiększała portfolio, które obejmuje obecnie:
– polietylenowe zbiorniki na olej opałowy jedno- i dwupłaszczowe oraz dwuścienne;
– systemy ogrzewania podłogowego;
– systemy instalacji rurowych;
– kolektory solarne;
– zbiorniki magazynowe na wodę;
– zbiorniki na szambo;
– biologiczne przydomowe oczyszczalnie ścieków.

Rozwój firmy i jej produktów od początku widoczny był podczas największych targów branżowych w Polsce – początkowo na Budmie, a następnie na Instalacjach w Poznaniu. Podczas jednej z edycji targów (2006 r.) firma Roth znalazła się wśród zwycięzców konkursu Acanthus Aureus, w którym MTP nagradzają stoiska firmowe najlepiej zaprojektowane i przygotowane do realizacji strategii marketingowej. Obecnie dzięki partnerom handlowym firma Roth pokazuje się podczas targów regionalnych w całej Polsce.

Artur Spólnik

Jest związany ze spółką ROTH od początku jej istnienia w Polsce, czyli 15 lat. Przez 3 lata pełnił funkcję dyrektora generalnego, następnie objął stanowisko prezesa zarządu.

Patrzy na branżę fachowym okiem, jako absolwent doktoranckich studiów technicznych. Ojciec sukcesu ogrzewania podłogowego ROTH na polskim rynku (produkt stanowi dominującą pozycję w ofercie firmy). Dba o rodzinną atmosferę w firmie, co – jego zdaniem – bardziej sprzyja efektywnej pracy, niż surowe zasady.

Prywatnie jest miłośnikiem kina. W wolnych chwilach gra w tenisa i jeździ na nartach.

 

Produkty ROTH tworzą systemowe rozwiązania z zakresu techniki sanitarnej i grzewczej zarówno w budownictwie jedno- i wielorodzinnym, jak i wielkopowierzchniowych obiektach użyteczności publicznej. Długa lista wyjątkowych referencji firmy obejmuje m.in. warszawski Belweder, galerię Złote Tarasy, główną siedzibę NBP, Centrum Onkoterapii w Koszalinie, XVIII-wieczny kompleks pałacowy w Wiechlicach, liczne kościoły, salony handlowe, obiekty sportowe, osiedla.

Pozostając w tematyce obiektów, prezentem urodzinowym, jaki firma sprawiła sobie z okazji 15-lecia jest nowa siedziba. Przenosiny były ogromnym przedsięwzięciem, a przeprowadzono je na początku lipca br. Nowy budynek wraz z placem i halą magazynową jest optymalnym rozwiązaniem dla potrzeb firmy. Dogodny dojazd dla aut z naczepami i bliska lokalizacja obwodnicy miasta są głównymi atutami. Dodatkowo w nowej siedzibie stworzono multimedialną salę szkoleniową na potrzeby spotkań z projektantami, handlowcami i wykonawcami. (fot.4)

Świętowanie 15-lecia Roth Polska Sp. z o.o. zbiegło się symbolicznie w czasie ze zmianą logotypu firmy oraz jej identyfikacji wizualnej. Dotychczasowy design zastąpiono nową formą, która lepiej pokazuje, jaka jest firma ROTH – nowoczesna, dynamiczna, z ofertą innowacyjnych produktów, fachowym serwisem, dbająca o partnerskie stosunki handlowe, a jednocześnie szanująca wieloletnią tradycję rodzinnego przedsiębiorstwa. Kontrahenci z pewnością dostrzegli już te zmiany w materiałach informacyjnych, cennikach i prezentacjach firmowych, a kolejnym krokiem będzie nowa koncepcja serwisu internetowego.

ROTH Polska Sp. z o.o. jest członkiem międzynarodowej grupy ROTH Industries GmbH & Co., koncernu posiadającego 24 oddziały i biura handlowe na całym świecie, m.in. w Chinach, USA i Kanadzie, gdzie łączne zatrudnienie przekracza 1000 osób. Produkcja, również na potrzeby innych firm, odbywa się w 10 zakładach, będących w 100% własnością rodziny Roth. Początkowo, w roku 1947, firma zatrudniała kilka osób, zajmowała się produkcją kotłów i miała ograniczony zasięg działania, ale jej rozwój nastąpił bardzo szybko – budowa pierwszej hali produkcyjnej, poszerzenie palety produktów, znaczne zwiększenie zatrudnienia i obrotów, wreszcie rozpoczęcie działalności na szerokim europejskim rynku.

 

Bezpłatna prenumerata