Saunier Duval istnieje od 115 lat, a na polskim rynku jest obecna od 1995 roku. Oferuje w swoim portfolio wysokiej jakości urządzenia grzewcze – kotły kondensacyjne, pompy ciepła, urządzenia klimatyzacyjne oraz gazowe podgrzewacze ciepłej wody. Produkty Saunier Duval kojarzone są z logo ptaka – jednak w ostatnim czasie identyfikacja wizualna marki przeszła przemianę, która idealnie ilustruje ciągły rozwój firmy.
Firma Saunier Duval powstała we Francji 1907 roku, a obecnie jest częścią Vaillant Group – lidera na europejskim rynku grzewczym. Od dziesięcioleci symbol ptaka niezmiennie związany jest z marką Saunier Duval. Doskonale wizualizuje on główną ideę założycieli firmy, Charlesa Sauniera i Maurice’a Duvala, czyli dbanie o ciepło i przytulną atmosferę domu, do którego wracamy. Podobnie jak ptaki, które są budowniczymi gniazd, tak marka chce dbać o komfort cieplny w domach klientów. Symbol ten łączy sprawność, dumę i tradycję, a jego optymistyczny wyraz perfekcyjnie pasuje do nowoczesnej i innowacyjnej marki.
Jakie zmiany wprowadzono w logotypie?
Największą przemianę przeszło samo logo w postaci ptaka, który teraz jest łatwiejszy w identyfikacji, ma młodszy, bardziej czytelny i sympatyczniejszy wygląd. Jest również dobrze rozpoznawalny jako znak samodzielny. Widoczna jest też mniejsza liczba piór, które ukazane są w większej odległości. Symbol bardziej przypomina ptaka w ruchu, podczas lądowania, a jego dziób skierowany jest w prawą stronę, co symbolizuje kierowanie się z optymizmem ku przyszłości – a to najważniejsza zmiana, bo doskonale wyrażająca aspiracje nowoczesnej i postępowej marki, jaką jest Saunier Duval.
– Stawiamy na innowacje, projekty oryginalne, ale przede wszystkim praktyczne, które łączą wysoką jakość i postępowe rozwiązania z potrzebami klienta końcowego. W ten sposób działamy od samego początku istnienia marki Saunier Duval. Warto choćby wspomnieć o niestandardowych rozwiązaniu jak na lata sześćdziesiąte, czyli wprowadzeniu przez markę pierwszych dwufunkcyjnych wiszących kotłów gazowych, a następnie w latach siedemdziesiątych XX w. opracowania kotłów z zamkniętą komorą spalania, co było absolutnym hitem i nowością w tamtych czasach. Regularnie testujemy i wdrażamy nowe rozwiązania w technice kotłowej, wprowadzamy nowe wynalazki w osprzęcie, rozwijamy również nowoczesne technologie dotyczące pomp ciepła oraz klimatyzacji. Stawiamy na relacje i współpracę z partnerami oraz ciągłe udoskonalanie pakietów szkoleń a zmiana w logotypie marki to kolejny krok, aby zobrazować, jak wspólnie patrzymy w przyszłość nowych rozwiązań grzewczych w budownictwie. – podsumowuje Andrzej Chmura, menadżer produktów Vaillant Group.