Magdalena Oskiera – dyrektor marketingu Immergas Polska Sp. z o.o.

Menedżer z ponad 10-letnim doświadczeniem w branży budowlanej. Ukończyła warszawską SGH na kierunku zarządzanie i marketing oraz zarządzanie jakością z uprawnieniami audytora wewnętrznego. Absolwentka Executive MBA Dominican University w Chicago i UMK w Toruniu. Z branżą marketingową związała się w 2007 roku jako specjalista ds. marketingu w branży automatyki domowej. W 2009 roku objęła stanowisko Brand Managera w firmie Nice Polska, gdzie odpowiedzialna była za kompleksowe działania w obszarze kreacji i wdrażania programów lojalnościowych i motywacyjnych w sektorze B2B. Skupienie się na tym sektorze zaowocowało wdrożeniem autorskiego programu standaryzacji sieci B2B. Z czasem jej obszar kompetencji poszerzył się o działania w obszarze event marketingu, zwłaszcza w obszarze incentive travel i corporate events oraz marketingu sportowego. W 2012 objęła stanowisko kierownika marketingu w Immergas Polska.

Dlaczego Immergas, a nie bardziej kobieca branża?
Bo to wyzwanie, a te lubię najbardziej. Bo marketing w mocno technicznej branży wymaga dużo większych pokładów kreatywności i finezji, niż teoretycznie prostszy w komunikacji produkt jak np. kosmetyk. Z drugiej strony, po niemal 5 latach w branży grzewczej zaryzykuję stwierdzenie, że ona tylko na pierwszy rzut oka wydaje się być mało kobieca. Spotykam na co dzień mnóstwo cudownych kobiet, które świetnie sobie radzą w tym teoretycznie zdominowanym przez mężczyzn obszarze. W Immergas prawie połowa zatrudnionych pracowników to kobiety, które zajmują się logistyką, finansami, marketingiem czy sprzedażą. Obejmują stanowiska specjalistyczne czy kierownicze i znakomicie wykonują swoje codzienne obowiązki. Są wspaniałymi współpracownikami, których profesjonalizm bardzo sobie cenię.

Specyfika Pani stanowiska jako szefa marketingu producenta kotłów gazowych i komunikacja głównie z wykonawcami/instalatorami wymagają dość „umiejętnego” postępowania…
Nie ma znaczenia czy prowadzimy akcję marketingową dla matek z dziećmi, czy dla instalatorów i serwisantów kotłów gazowych. Kluczowe jest dopasowanie komunikatu do odbiorcy, mówienie językiem korzyści, zrozumienie jego potrzeb i odpowiadanie na nie. Od dłuższego czasu twierdzę, że w Immergas nie sprzedajemy kotłów gazowych, lecz dostarczamy komfort, ciepło, czyli usługę. Jeśli spojrzymy na to w ten sposób, specyfika branży ma dużo mniejsze znaczenie.

Jakie są Pani „pozabranżowe” zainteresowania?
Podróże i wszystko co się z nimi wiąże – doświadczanie nowego, ludzie, kuchnia, zwyczaje… To wyraz mojej ciekawości, potrzeby zmian, poznawania innego punktu widzenia i wychodzenia poza swoją strefę komfortu. To wszystko przekłada się na pracę – odświeża spojrzenie i wzmaga kreatywność, która w marketingu jest niezbędna.

Bezpłatna prenumerata