Immergas szkoli online efektywnie i bezpiecznie

Webinary nie tylko podczas epidemii, będzie kontynuacja

Epidemia koronawirusa i wprowadzone przez nią obostrzenia znacząco wpłynęły na codzienne funkcjonowanie przedsiębiorstw. Immergas Polska, mając na względzie zdrowie i bezpieczeństwo swoich pracowników oraz kontrahentów, organizowała szkolenia online, dzięki czemu instalatorzy i serwisanci mogli na bieżąco uzupełniać i poszerzać swoją wiedzę. Wiodący producent kotłów gazowych i pomp ciepła w Polsce teoretyczne utrudnienia przekuł w sukces. Szkolenia cieszyły się tak dużą popularnością, że dziś stały się częścią strategii szkoleniowej firmy. Więcej na ich temat opowiada Kamil Rdzanek, Szef szkoleń w Immergas.

Kamil Rdzanek
Szef szkoleń, Immergas Polska

Czy szkolenie online, oprócz formy „spotkania” różni się czymś od tego tradycyjnego?
Nasze szkolenia prowadzone są w czasie rzeczywistym, tak aby jak najlepiej oddać bezpośredni kontakt z człowiekiem. Bardzo zależy nam na tym, aby nasi klienci otrzymywali materiał, który rzeczywiście ułatwi im pracę, a nie będzie kolejnym nagranym wcześniej i odpowiednio zmontowanym filmem. Na żywo pokazujemy działanie naszych urządzeń, a to czego nie da się pokazać na żywo z racji ograniczeń czasowych, pokazujemy na wcześniej przygotowanych materiałach wideo. Takie podejście już na samym początku spotkało się z ogromną aprobatą obiorców. Oczywiście ze względu na inną formę kontaktu szkolenia różnią się od siebie. Te online trwają maksymalnie do 1,5 h. Czas ten wynika z możliwości skupienia się uczestników przed ekranem komputera. Pozwala także w sposób efektywny przekazać wiedzę. Po zakończeniu webinaru, zarówno trener, jak i szkolący się mają poczucie, że maksymalnie wykorzystali swój czas. Sam kontakt z uczestnikami odbywa się za pomocą chatu. Z jednej strony spontaniczna rozmowa jest utrudniona, z drugiej zaś osoby biorące udział w szkoleniu chętniej zadają pytania, kiedy nie są widoczne na forum. Stąd na naszych spotkaniach obserwujemy bardzo dużą aktywność. Trzecią znaczącą różnicą jest liczba osób, które jednorazowo biorą udział w szkoleniach. Do udziału w tym tradycyjnym możemy zaprosić maksymalnie 20 klientów, podczas gdy w online liczba uczestników przekracza niekiedy 120. Przez pierwsze dwa miesiące spotkaliśmy się z blisko 1000 osób. To potwierdzenie, że nasz pomysł był strzałem w 10!

Jak wyglądają przygotowania, skąd Państwo zbieracie informacje co interesuje instalatorów/serwisantów?
Podczas szkoleń online uczestnicy chętniej dzielą się z nami swoimi spostrzeżeniami, wątpliwościami czy zadają pytania. Dodatkowo sami staramy się zachęcać ich do aktywności. Dla przykładu, po każdym bloku tematycznym kilka minut przeznaczamy na komentarze lub pytania. Podnosi to atrakcyjność przekazu, ale także skupia uwagę. Po każdym spotkaniu, jego uczestnicy otrzymują od nas ankietę, w której pytamy, jakie tematy najbardziej ich interesują. Dla nas stanowi to punkt wyjścia do przygotowania kolejnych materiałów. Część tematów przenieśliśmy też ze szkoleń stacjonarnych i dostosowaliśmy je do wymagań webinarów. Reagujemy także na najnowsze doniesienia z branży oraz naszej firmy. Takie kompleksowe podejście pozwala nam zagwarantować, że wiedza i zagadnienia, jakie poruszamy są aktualne, a przez to ciekawe.

Jakie opinie otrzymujecie od uczestników na temat szkoleń?
Komentarze, które otrzymujemy od uczestników szkoleń, są bardzo pozytywne. Chwalą sposób przygotowania i formę prowadzenia. Doceniają też to, że nie wychodząc z domu i w krótkim czasie mogą uzupełnić wiedzę. Nie są ograniczeni koniecznością dojazdu do centrali naszej firmy czy zobligowani do poświęcenia minimum jednego dnia. Dodatkowo, w celu uatrakcyjnienia przekazu proponujemy uczestnikom spotkań konkursy, w których do wygrania są nasze gadgety firmowe. Co więcej, każdy kto brał udział w spotkaniu może samodzielnie wygenerować sobie imienny certyfikat potwierdzający zdobyte kompetencje.

Czy zdalne prowadzenie spotkań ma jakieś wady?
Myślę, że tu możemy podać tylko jedno, ale też największe wyzwanie – brak bezpośredniego kontaktu z drugim człowiekiem. Możliwości wymiany poglądów, nie tylko na linii prowadzący – uczestnik, ale głównie między samymi uczestnikami. Często podczas przerw czy po zakończeniu szkolenia, w kuluarach dowiadujemy się wartościowych rzeczy. Staramy się jednak, przekazywać uczestnikom także dodatkowe materiały. Po każdym spotkaniu online, jeśli zachodzi taka potrzeba, przesyłamy informacje uzupełniające.

Czy taka forma poszerzania wiedzy wśród klientów zostanie w Immergas na dłużej?
Do tej pory przeprowadziliśmy 12 szkoleń online, które zostały pozytywnie odebrane przez naszych klientów oraz cieszyły się ogromną popularnością. Dlatego planujemy kontynuować tę formę przekazywania wiedzy i kontaktowania się zarówno z serwisantami, instalatorami, jak i dystrybucją. Zakładam także, że rozszerzymy ofertę o specjalne webinaria dedykowane klientom końcowym. Otrzymujemy wiele sygnałów, że oni także są zainteresowani możliwością takich spotkań.

Bezpłatna prenumerata