Buderus od 30 lat w Polsce z mocną pozycją w segmencie ogrzewania

Marka, której ufają użytkownicy

Buderus – producent niezawodnych i wysoce efektywnych systemów grzewczych w 2024 celebruje jubileusz 30-lecia w Polsce. W maju 1994 roku, jako spółka-córka niemieckiego lidera systemów grzewczych Buderus GmbH, w Tarnowie Podgórnym powstała spółka Buderus Technika Grzewcza. Historia marki Buderus zarówno w Polsce, jak i w wymiarze globalnym łączy się z koncernem Bosch. W 2003 roku Buderus wszedł w struktury koncernu Bosch GmbH (obecnie Bosch Home Comfort Group). Powstała wówczas nowa spółka odpowiedzialna za działania w zakresie systemów grzewczych – BBT Thermotechnik GmbH. W 2012 roku w Polsce nastąpiło połączenie spółek Buderus Technika Grzewcza oraz Robert Bosch. Od tego czasu Buderus funkcjonuje w strukturach firmy Robert Bosch Sp. z o.o.

Użytkownicy cenią markę Buderus przede wszystkim za wysoką jakość produktów oraz możliwość ich łączenia w kompleksowe rozwiązania systemowe. Świadczą o tym przyznawane wielokrotnie nagrody i wyróżnienia m.in. Super Marka, Dobra Marka, Złoty Instalator.
Dzięki długiej tradycji i konsekwentnym działaniom rozwojowym, Buderus osiągnął status eksperta w dziedzinie systemów grzewczych i stale dąży do wyznaczania nowych standardów w branży. Przez te wszystkie lata Buderus także buduje i umacnia relacje z Partnerami Handlowymi oraz projektantami instalacji grzewczych.
Buderus oferuje szeroki asortyment rozwiązań wykorzystanych w budynkach mieszkalnych i obiektach komercyjnych. Oferta obejmuje kotły gazowe i olejowe, pompy ciepła, rekuperację, technikę słoneczną, zbiorniki na c.w.u., systemy regulacji i akcesoria. W ten sposób elementy całej kotłowni mogą być skompletowane od jednego producenta. Ogromny asortyment pozwala na nieograniczoną liczbę rozwiązań, praktycznie do każdego systemu grzewczego od mieszkania po duże obiekty komercyjne.

30-lecie marki Buderus w Polsce to dobra okazja do podsumowań
– 8 nowoczesnych oddziałów w Polsce wraz z salami szkoleniowymi, w których partnerzy są systematycznie szkoleni przez doświadczonych i wykwalifikowanych trenerów
– 2000 Autoryzowanych Partnerów Handlowych zapewniających kompleksową obsługę w zakresie doboru, instalacji i serwisu
– 3900 indeksów sprzedawanych rocznie
– ok. 3000 zrealizowanych inwestycji komercyjnych

Ryszard Kijewski
Dyrektor Sprzedaży Buderus

Buderus wczoraj i dziś
Wywiad z Ryszardem Kijewskim przeprowadziła redakcja InstalReportera


Buderus to marka kiedyś kojarzona z kotłami żeliwnymi praktycznie niezniszczalnymi, w dużej mierze z urządzeniami dużej mocy…
Tak, to prawda. Marka Buderus od chwili jej utworzenia, co miało miejsce w roku 1731, jest synonimem rozwiązań opartych o żeliwo. Ciekawostką jest fakt, że w zakładach Buderus produkowano nie tylko kotły żeliwne, ale również kuchnie, garnki, żelazka i grzejniki, z których Buderus był znany w całej Europie.
Kotły żeliwne, zwłaszcza kotły dużych mocy, pracują z powodzeniem nawet do dziś. Należy zaznaczyć, że są to instalacje, które mają niejednokrotnie ponad 20 lat. Niemniej jednak postęp technologiczny i ekonomiczny oraz coraz wyższe wymogi w zakresie efektywności energetycznej, wyparły rozwiązania oparte na żeliwie, na rzecz kotłów stalowych i kotłów kondensacyjnych, które są w tej chwili fundamentem oferty marki Buderus.

Pamiętam, że kiedyś w odróżnieniu od innych marek dostępnych nawet w supermarketach budowlanych, urządzenia Buderus można było dostać tylko w określonych wyspecjalizowanych hurtowniach. Czy jakieś elementy tej polityki zostały zachowane także teraz?
Jak najbardziej. Od początku obecności marki w Polsce, czyli od roku 1994, produkty i rozwiązania systemowe Buderus, oferowane są grupie wyspecjalizowanych klientów, których nazywamy Autoryzowanymi Partnerami Handlowymi. Wśród nich mamy ponad 120 firm, które uczestniczą w programie Top Partner. Każda firma Top Partner dysponuje salonem pokazowym, w którym potencjalny inwestor może zapoznać się z ofertą marki Buderus oraz otrzymać pełne wsparcie od ekspertów w zakresie doboru optymalnego systemu grzewczego.

Jak należy rozumieć, że marka Buderus to marka ekspercka? Co stoi za tym określeniem i komu urządzenia tej marki są głównie dedykowane?
Buderus to rzeczywiście marka ekspercka. Bycie Ekspertem w naszym rozumieniu, oznacza, że wspieramy każdego inwestora na każdym etapie procesu inwestycyjnego. Począwszy od rozpoznania potrzeb klienta, poprzez dobór optymalnego rozwiązania, montażu, a skończywszy na serwisie gwarancyjnym oraz pogwarancyjnym.
Równie ważna, obok podejścia do procesu inwestycyjnego, jest wiedza na temat systemów grzewczych. Marka Buderus prowadzi szkolenia w pełnym zakresie techniki grzewczej. Szkolenia odbywają się w 5 nowoczesnych centrach szkoleniowych w Warszawie, Czeladzi, Poznaniu, Gdańsku i Lublinie. Tylko w roku 2023 przeszkoliliśmy ponad 2000 instalatorów.
Dzięki takiemu podejściu, marce Buderus zaufało kilka tysięcy instalatorów, oferujących rozwiązania marki Buderus, a kilkaset tysięcy inwestorów jest użytkownikami naszych rozwiązań.

Dwie marki: Buderus i Bosch w jednym koncernie. Co je odróżnia i jak funkcjonują obok siebie na rynku?
Faktem jest, że w Polsce dominują dwa kanały dystrybucji produktów w zakresie techniki grzewczej. Część instalatorów preferuje zakupy poprzez hurtownie, które oferują całą gamę produktów od różnych producentów i w tym kanale działa marka Bosch. W drugim kanale dystrybucyjnym instalatorzy preferują kontakt bezpośrednio z producentem, poszukując rozwiązań jednorodnych lub oczekując wsparcia przy nietypowych rozwiązaniach (np. przemysłowych) i w tym kanale dystrybucji działa marka Buderus. W obu przypadkach instalator, jak również inwestor, może liczyć na profesjonalne wsparcie.

Pompy ciepła stanowią obecnie przyszłość w ogrzewaniu obiektów. Oferta Buderus w tym zakresie jest także bardzo szeroka. Czy już zdystansowały one kotły w ramach urządzeń marki? Czy może kotły wciąż lepiej się sprzedają?
Pompy ciepła odgrywają coraz większą rolę w portfolio marki Buderus. Tylko w ubiegłym roku wprowadziliśmy do naszej oferty 3 nowe modele pomp ciepła, z naszym flagowym modelem WLW186i AR, opartym na czynniku R290 (propan butan), który obok wysokich parametrów energetycznych, wyróżnia się najcichszą pracą jednostki zewnętrznej.
Niemniej jednak kotły kondensacyjne cieszą się niesłabnącą popularnością i niezachwianie utrzymują prymat w sprzedaży marki Buderus, a nowy model kotła GB172i.2 wprowadzony w tym roku, spotkał się z bardzo dobrym przyjęciem przez rynek.
Nie zmienia to faktu, że planowane regulacje dotyczące rynku grzewczego, preferować będą rozwiązania oparte o pompy ciepła, dlatego też Bosch Home Comfort Group, do której należy marka Buderus, podjęła decyzję o budowie w Polsce fabryki pomp ciepła, gdzie będą produkowane m.in. pompy ciepła Buderus.

Spotkanie dla prasy pod hasłem: Systemy zarządzania energią – przyszłość zaczyna się dzisiaj

15 maja 2024, Buderus zaprosił dziennikarzy na lunch prasowy. Podczas spotkania omówiono najważniejsze tematy związane z marką, jej mocnymi stronami i ofertą systemową.
Buderus to ekspert systemów grzewczych, który oferuje kompleksowe i inteligentne rozwiązania systemowe dla klientów indywidualnych i komercyjnych. W ofercie produktowej znajdują się urządzenia o dużych mocach przeznaczone do obiektów użyteczności publicznej, dlatego Buderus przywiązuje dużą wagę do współpracy z biurami projektowymi. Nie zapomina przy tym o klientach indywidualnych, dla których ma nie tylko szeroką ofertę produktową, ale służy także wsparciem w procesie pozyskiwania dotacji z programów dofinansowania. Wyspecjalizowani w tej dziedzinie Autoryzowani Partnerzy przeprowadzają beneficjentów przez konieczne procedury.
Podczas spotkania zaprezentowano najnowsze urządzenia i systemy:
• system zarządzania energią MyEnergyMaster zapewniający maksymalne wykorzystanie energii z instalacji fotowoltaicznej,
• aplikacje ułatwiające zarządzanie systemem grzewczym użytkownikom (MyBuderus) oraz serwisantom (ConnectPRO),
• powietrzne pompy ciepła Logatherm WLW186i AR wykorzystujące naturalny czynnik chłodniczy,
• systemy hybrydowe,
• zmiękczacze wody Logawater Soft.
Wszystkie urządzenia można było obejrzeć w naturalnym środowisku pracy w Centrum Szkoleniowym Buderus w Warszawie. To dobra okazja, aby móc się przekonać, czy urządzenia są rzeczywiście ciche, łatwe w obsłudze a współpraca z aplikacjami przyjazna.
W Centrum Szkoleniowym Buderus oprócz podłączonych urządzeń ekspozycyjnych, znajduje się również wzorcowa kotłownia, która zaopatruje budynek Oddziału Buderus w ciepłą wodę i ogrzewanie.

Bezpłatna prenumerata