Dorota Jezierska – Senior Sales Director DHS, East Europe Region, DANFOSS

Absolwentka kierunku Ogrzewnictwa, Wentylacji i Klimatyzacji na Politechnice Warszawskiej. W Danfossie pracuje od 25 lat – praktycznie od początku istnienia firmy w Polsce. Pracowała na różnych stanowiskach: kierownika produktu, szefa marketingu, wsparcia technicznego i serwisu oraz szefa sprzedaży i marketingu w Polsce, w Skandynawii, a ostatnio w Europie Wschodniej. Przywiązuje dużą wagę do ustawicznego kształcenia: marketingu uczyła się w Anglii, zarządzania w Danii i Japonii, ukończyła też Executive MBA. W ramach różnych projektów dużo pracuje z międzynarodowymi konsultantami.

Co zadecydowało, że akurat firma Danfoss i jak czuje się Pani, jako kobieta kierująca obecnie działem sprzedaży i marketingu?
Danfoss pojawił się na początku mojej kariery zawodowej i dał mi szansę pracy zgodnej z moimi zainteresowaniami i wykształceniem. Mam dużo energii, a dynamika zmian w Danfossie ciągle stawia przede mną nowe wyzwania zawodowe – to bardzo mi odpowiada. Kierowanie dużą organizacją z oddziałami sprzedaży w 10 krajach wymaga dobrej organizacji pracy i umiejętności prowadzenia wielu zadań równolegle. Uważam, że kobiety mają ku temu naturalne predyspozycje.

Jakie cechy charakteru trzeba mieć, by przebić się w tak trudnym środowisku, jak zdominowany przez mężczyzn sektor zaworów i armatury?
Myślę, że liczy się przede wszystkim profesjonalizm, a płeć ma coraz mniejsze znaczenie również w branżach „typowo męskich”. W kierowaniu zespołem i motywowaniu pracowników pomaga inteligencja emocjonalna, a w relacjach biznesowych ważne są konsekwencja i trochę dyplomacji. W dobie „big data” wspieram się doświadczeniem biznesowym i intuicją. Bardzo ważni są dla mnie ludzie i mam szczęście pracować z najlepszymi.

Czy określiłaby Pani siebie jako domatorkę?
Kocham powroty do domu, ale raczej nie jestem typem domatorki. Mamy z Rodziną i Przyjaciółmi ulubione miejsca, gdzie „ładujemy akumulatory”. Biebrza, Bieszczady, Kazimierz Dolny i Krynica Zdrój (o każdej porze roku) to nasze najczęstsze miejsca wypadów weekendowych. Planując urlop, zawsze staję przed dylematem – wakacje w kraju, gdzie jest tyle cudnych miejsc czy ciepłe morze.
Lubię aktywność sportową (koniecznie na świeżym powietrzu), książki, operę, dobrą kuchnię, ale dużo czasu poświęcam pracy. Wokół dzieje się tyle ważnych i ciekawych rzeczy: rewolucja cyfrowa, Internet of Things, problem smogu, zmiany demograficzne i potrzeba większego komfortu – wszystko to stwarza nowe okazje biznesowe. W Danfossie staramy się wykorzystać te trendy i być zawsze o krok przed konkurencją.

Bezpłatna prenumerata