HERZ – władza w rękach kobiety…

Wywiad z Tamarą Wojsznis, wiceprezesem zarządu spółki HERZ Armatura i Systemy Grzewcze

Przez 20 lat działalności w Polsce firmą Herz Armatura i Systemy Grzewcze zarządzał Andrzej Latosiński. W 2012 roku nastąpiła zmiana …pokoleniowa? Została Pani  nowym wiceprezesem,  Andrzej Nabiałkowski  – dyrektorem handlowym,  Dariusz Odroń  – dyrektorem marketingu i komunikacji, Marek Ostrowski – zastępcą dyrektora technicznego. Wszyscy nie z zewnątrz, ale z firmy Herz…

Każda  z  wymienionych  osób pracuje w HERZ-u od kilkunastu  lat. Obserwując , w jaki sposób koledzy podchodzą do swojej pracy,  nie miałam  najmniejszej wątpliwości, że warto wesprzeć się na ich wiedzy i doświadczeniu,  powierzając  im współzarządzanie naszą firmą.
Z perspektywy ostatniego roku,  ta decyzja okazała się strzałem w dziesiątkę.

 Tamara Wojsznis

Wiceprezes Zarządu spółki HERZ Armatura i Systemy Grzewcze.
Z pochodzenia Opocznianka …. Z zamiłowania skrzypaczka, miłośnik motocykli…
Najlepiej odpoczywa bez zgiełku i turystów … ukochane ciepłe wiecznie zielone wyspy … a przede wszystkim Madera

 

Czy trudno jest prowadzić firmę po takim poprzedniku jak Andrzej Latosiński? Czy bycie kobietą ma tu jakiekolwiek znaczenie?

To ciekawe pytanie – myślę że cały czas jeszcze fakt bycia kobietą jest pewnym atutem w naszej mało sfeminizowanej  branży. Zarządzanie firmą HERZ na tym etapie rozwoju jest z pewności dużym wyzwaniem. Mój poprzednik, Andrzej Latosiński przez ponad 20 lat swojej pracy zbudował od podstaw potężną firmę. Równocześnie ostatni rok świadczy o tym, że w naszej branży jest jeszcze naprawdę dużo do osiągnięcia. Dlatego w swojej pracy staram się codziennie dokładać kolejną cegiełkę do tego, co już udało nam się osiągnąć.

Porozmawiajmy chwilę o  zarządzaniu firmą. Jak postrzega Pani swoją odpowiedzialność za działania rynkowe firmy? Jakim formom poświęca Pani najwięcej uwagi: finanse, technika, dystrybucja?

Najwięcej czasu w mojej pracy poświęcam na zagadnienia związane z dystrybucją naszych produktów. A ponieważ w naszej branży zdecydowana większość  decyzji handlowych oparta jest na działaniach w zakresie relationship marketing,  dlatego też nieustannie podróżuję po Polsce.  Trudno jest przecenić wpływ, jaki dla rozwoju firmy mają bezpośrednie spotkania z klientami – dystrybutorami, projektantami i  instalatorami.
Ponieważ opieram zarządzanie firmą na dedykowaniu kompetencji współpracownikom, dlatego kiedy ja spotykam się z naszymi partnerami biznesowymi w  Polsce, moje koleżanki i koledzy w centrali firmy  w Wieliczce doskonale radzą sobie z codziennymi sprawami związanymi z prawidłowym funkcjonowaniem firmy.

Dariusz Odroń – dyrektor marketingu i komunikacji

Andrzej Nabiałkowski – dyrektor handlowy

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Rok 2012 i 2013 to trudne lata dla branży instalacyjnej. Jak ocenia Pani ten okres z punktu widzenia firmy Herz?

Dla nas ostatnie 12 miesięcy to kolejny okres, w którym zwiększyliśmy udział marki HERZ w polskim rynku instalacyjnym. Blisko 10-procentowy wzrost sprzedaży i  kilkudziesięcioprocentowy wzrost produkcji są dowodem, że  pomimo trudniejszej sytuacji na rynku nasza codzienna praca i zaangażowanie przynoszą oczekiwane efekty.

Jakie zmiany zaszły w ostatnim okresie na produkcji w Wieliczce? 

Zakres  produkcji w Wieliczce nieustannie wzrasta. Najbardziej dynamicznie rozwija się dział odpowiedzialny za produkcję kotłów na biomasę. Najlepiej świadczy o tym liczba kotłów, jakie wyprodukowaliśmy w 2012 roku, było to 3200 sztuk.
W tym momencie w Wieliczce odbywa się już  ponad 70% procesu produkcji urządzeń OZE. Aktualnie trwa proces rozbudowy zakładu produkcyjnego w Wieliczce o kolejną halę, aby zaspokoić rosnące zapotrzebowanie rynku na produkty marki HERZ.

Herz w ostatnich latach bardzo zmienił swój wizerunek: z producenta armatury hydraulicznej i urządzeń do regulacji na firmę oferującą produkty także z zakresu techniki kotłowej i solarnej. Jak rozwija się sprzedaż nowych grup produktowych? Które z  nich były strzałem w dziesiątkę, a które wymagają „czasu”?

W naszej ofercie urządzeń OŹE zdecydowanie największe znaczenie mają kotły na biomasę. W Polsce systematycznie wzrasta ilość inwestycji, gdzie pozyskiwanie energii ze źródeł odnawialnych (pelet, zrębki, drewno) jest najlepszym i najłatwiejszym rozwiązaniem w tym zakresie..
Uzupełnieniem naszej oferty w  zakresu urządzeń wykorzystujących energię odnawialną są  systemy solarne i pompy ciepła.

Z racji asortymentu produktów oferowanych przez firmę Herz Wasz target to głównie instalatorzy i projektanci. Jak na tym polu rozwijają się Wasze kontakty?

Od blisko 14 lat prowadzimy Klub Dobrego Fachowca PLUS – jest to program partnerski dla naszych najlepszych, sprawdzonych wykonawców. W tym roku specjalną nagrodą dla naszych najlepszych wykonawców będzie wycieczka na Wyspy Kanaryjskie.
Jesteśmy również w trakcie realizacji nowego projektu, który jeszcze bardziej wzmocni naszą współpracę z grupą projektantów. Ale o tym pomyśle będę mogła powiedzieć więcej po wakacjach.

 Herz w Polsce w 2012 r.

- liczba pracowników: 400
- liczba projektantów współpracujących z firmą Herz: 700
- liczba autoryzowanych instalatorów na co dzień montujących urządzenia firmy Herz: 500


Instalnews - bezpłatny biuletyn e-czasopisma InstalReporter 6/2018 1/2018 12/2017