Targi INSTALACJE to także miejsce rozstrzygnięcia konkursu Medium – LIDER INSTALACJI, organizowanego przez redakcję „Rynku Instalacyjnego”. Uroczyste wręczenie nagród odbyło się 8 kwietnia 2014 r. podczas II Konferencji Rynku Urządzeń Grzewczych zorganizowanej przez SPIUG – Stowarzyszenie Producentów i Importerów Urządzeń Grzewczych.
Jury oceniało zgłoszone do konkursu produkty pod względem innowacyjności i rozwiązań sprzyjających środowisku oraz działań marketingowych i popularyzacji nowoczesnych technologii. W tym roku w konkursie Medium LIDER INSTALACJI wyłoniono laureatów w następujących kategoriach:
- odnawialne źródła energii: kolektor słoneczny płaski Logasol SKS 4.0 marki BUDERUS firmy Robert Bosch Sp. z o.o.
Kolektor o unikalnej konstrukcji łączy zalety kolektorów płaskich i próżniowych. Jest trwały i wyróżnia się wysoką sprawnością, będąc tym samym alternatywą dla kolektorów próżniowych, zwłaszcza w dużych instalacjach służących do przygotowania ciepłej wody i wspomagania instalacji grzewczej. - energooszczędność: technologia VerdeLine zastosowana w armaturze sanitarnej oszczędzającej wodę firmy FERRO S.A.
Technologia ta to zespół rozwiązań zapewniających 50-proc. oszczędność wody i energii bez zmniejszania komfortu użytkowania. Wykorzystuje ona m.in. wydajną głowicę ceramiczną z ogranicznikiem przepływu i systemem kontroli ciepłej wody oraz perlator z regulacją kierunku strumienia wody i funkcją łatwego usuwania kamienia wapiennego. Baterie z tą technologią jako pierwsze w UE zdobyły certyfikat Ecolabel w kategorii armatura sanitarna. - ogrzewnictwo: gazowy kocioł kondensacyjny Ecocondens Gold firmy TERMET S.A.
Kocioł wyróżnia się wysokimi parametrami użytkowo-technicznymi, wysokosprawnym wymiennikiem, szerokim zakresem modulacji mocy, cichą komorą spalania i przyjazną obsługą. Ma niską emisję i może współpracować w instalacjach z systemami solarnymi i pompami ciepła do przygotowania ciepłej wody użytkowej. - marketing i rozwój rynkowy firmy: kompleksowy program współpracy z Autoryzowanymi Instalatorami marki JUNKERS firmy Robert Bosch Sp. z o.o.
W podejmowanych przez firmę działaniach marketingowych i szkoleniowych służących aktywizacji i umacniania kontaktu z instalatorami wykorzystywane są nowoczesne narzędzia – e-learning, marketing online oraz telemarketing. Platforma www.szkolenia-junkers.pl umożliwia kształcenie ustawiczne instalatorów.
Przyznano także dwie nagrody specjalne:
- za wkład w propagowanie nowoczesnych technologii i opracowanie pierwszych polskich wytycznych projektowania, wykonawstwa i odbioru instalacji z pompami ciepła dla Polskiej Organizacji Rozwoju Technologii Pomp Ciepła
- za inicjatywy na rzecz tworzenia regulacji prawnych i instrumentów wsparcia nowych technologii stosowanych w technice grzewczej dla Stowarzyszenia Producentów i Importerów Urządzeń Grzewczych.
Nagrody odebrali:
- Ryszard Satyła, prezes zarządu Termet S.A.
- Zbigniew Gonsior, dyrektor marketingu Ferro S.A.
- Krzysztof Ciemięga, generalny dyrektor Bosch Termotechnika
- Paweł Lachman, prezes zarządu PORT PC
- Janusz Starościk, prezes zarządu SPIUG