Przyspieszenie cyfryzacji firm

Digitalizacja to trend, który od dłuższego czasu wytycza kierunek, w którym podąża świat. Ale dopiero niedawno, kiedy tak wiele państw wprowadziło lockdown, widać było wyraźnie, że cyfryzacja nie jest tylko pozytywnym wyróżnikiem i promocją firmy, ale cechą, która umożliwia przetrwanie i dalszą obecność na rynku. Zgodnie z kwietniowym badaniem McKinsey&Company analizującym rynek B2B, aż 97% firm zmieniło strategię wejścia na rynek podczas COVID-19 wybierając zdalny kontakt z klientem. Ponad 60% ankietowanych uważa, że jest co najmniej tak samo skuteczny jak kontakt bezpośredni. Ponadto znaczny odsetek firm biorących udział w badaniu zakłada, że prawdopodobnie utrzyma wprowadzone zmiany w modelu biznesowym minimum 12 miesięcy po uspokojeniu się sytuacji związanej z COVID-19.Wyniki badania pokazały również, że nie wszystkie firmy były dostatecznie przygotowane na tak nagłą zmianę, a obecna sytuacja zweryfikowała, czy na pewno jesteśmy tak bardzo zdigitalizowani, jak o sobie myślimy.. Jedną z firm, które bez problemu odnalazły się w nowej sytuacji był Danfoss Poland. Z dnia na dzień zdecydowana większość pracowników biurowych zamieniła firmowe biurka na pracę z domu i kontynuowała to z powodzeniem, bez strat na efektywności realizowania projektów, przez kolejne 2 miesiące. Od czego zależał sukces? – Przede wszystkim zawdzięczamy to kulturze pracy w naszej organizacji. Managerowie ufają swoim pracownikom, a praca zdalna nie opiera się na ciągłej kontroli. Dodatkowo pracownicy już wcześniej wielokrotnie korzystali z możliwości pracy z domu, dlatego nie czuli się w tej sytuacji zagubieni i z powodzeniem wykonywali swoje zadania – wyjaśnia Karolina Barcewicz, dyrektor Komunikacji i Public Affairs w Danfoss Poland. Nie mniej ważne są również aspekty prawne i oczywiście – możliwości techniczne. Pracownicy Danfoss mają w swoich umowach aneksy regulujące zasady pracy zdalnej. Danfoss już od kilku lat inwestuje w cyfrową transformację firmy. Podstawą tego działania jest przeprowadzenie digitalizacji całego łańcucha wartości, od produkcji i logistyki po kontakt z klientem poprzez odpowiednie dostosowanie systemu planowania zasobów przedsiębiorstwa (ang. Enterprise Resource Planning, ERP). Dotychczas Danfoss pracował na 19 systemach SAP i zdarzało się, że powodowało to pewne problemy. Danfoss uruchomił więc projekt OneERP skracając czas niezbędny na wdrożenie jednego, logicznego systemu SAP z 7-8 lat o ponad połowę – do zaledwie 3 lat. Dzięki wdrożonemu i uruchomionemu na początku czerwca tego roku nowemu spójnemu systemowi One ERP klienci mogą liczyć na jeszcze bardziej płynną obsługę poprzez skrócenie czasu przetwarzania zamówień, szybką odpowiedź na zapytania dotyczące istniejących zamówień, szybsze przetwarzanie zwrotów i reklamacji oraz skrócenie procesów logistycznych.One ERP to „parasol” scalający działanie systemu z obszaru: produkcji, IT, logistyki, finansów i kontrolingu, dystrybucji sprzedaży, zarządzania materiałami i usługami, planowania sprzedaży, zapasów i operacji, zarządzania jakością oraz zarządzania transportem.Częścią całościowego planu firmy, mającego na celu ujednolicenie wszystkich zdalnych systemów, jest zintegrowanie biznesu elektronicznego w jedną, nowoczesną platformę Product Store. W związku z tym dotychczasowe narzędzia: Danfoss Web Ordering (DeCom), konfigurator produktów VLT oraz sklep VLT Shop zostaną przekształcone w jedną, zintegrowaną platformę zgodną z koncepcją OneDanfoss.  – Polska posiada większościowy udział sprzedaży za pośrednictwem kanałów e-commerce. Wierzymy, że osiągając kolejny kamień milowy w procesie digitalizacji polskiej organizacji, jesteśmy w stanie zagwarantować naszym klientom jeszcze lepsze cyfrowe doświadczenie, jednocześnie zwiększając efektywność działań –  mówi Adam Jędrzejczak, prezes zarządu Danfoss Poland.Nowy Product Store to nie tylko bogata oferta produktów z opisami, dokumentacją techniczną i dostępem do części zamiennych. Zalogowany użytkownik zyskuje dodatkowo pełny dostęp do narzędzi konfiguracyjnych, historii zamówień, a także możliwości śledzenia postępu ich realizacji.Postępująca dygitalizacja to nie tylko systemy zarządzania firmą i sklepy internetowe, ale również zdalne spotkania i telekonferencje, wspomniana już możliwość pracy z domu, a także nauki on-line. Firma Danfoss nie przestała oferować wsparcia i dzielić się swoją wiedzą zapraszając na serię webinarów. Do tej pory odbyło się ponad 20 szkoleń on-line i wciąż dodawane są kolejne. Nagrania z wszystkich webinarów są dostępne na stronie www.danfoss.pl.

Bezpłatna prenumerata