#NACOCZEKAĆ, czyli kampania marki Vaillant

Jak wiadomo największą ilość emisji dwutlenku węgla przypadającą na gospodarstwo domowe generuje ogrzewanie i podgrzewanie wody użytkowej. Wybór nowoczesnej, przyjaznej dla klimatu instalacji grzewczej ma więc kluczowe znaczenie, które przynosi korzyści zarówno jej użytkownikom, jak i środowisku. Nowa kampania prowadzona przez grupę Vaillant pod mottem #nacoczekać podkreśla wkład ekologicznej technologii ogrzewania w ochronę klimatu. Kampania Vaillant #nacoczekać uświadamia odbiorcom rolę, jaką mogą odegrać w ochronie klimatu, dzięki zastosowaniu efektywnych energetycznie i ekologicznych produktów marki Vaillant.

Jak wynika z raportu „Fossil CO2 and GHG emissions of all world countries 2019”, opublikowanego przez działające przy Komisji Europejskiej Joint Research Centre, przeciętnie mieszkaniec Polski przyczynia się codziennie do emisji 24 kg CO2 do ziemskiej atmosfery. Co można zrobić, by choć w minimalnym stopniu zmniejszyć te zatrważające dane? Na przykład wymienić system grzewczy na korzystający w 75% z odnawialnych źródeł energii. Dzięki temu obniża się nie tylko emisję dwutlenku węgla, ale również rachunki za ogrzewanie.

Pompa ciepła w walce o ochronę klimatu

Pompy ciepła należą do najbardziej opłacalnych i proekologicznych systemów ogrzewania wody użytkowej i domu. W sprzyjających warunkach są w stanie wykorzystać energię z naturalnych, darmowych zasobów aż w 75%. Wówczas potrzebują jedynie 25% energii z nieodnawialnych źródeł. Pobierają ciepło z gruntu, powietrza lub wody i niemal do minimum redukują przy tym emisję szkodliwych substancji do środowiska.
W nowych budynkach wybór pompy ciepła pozwala ograniczyć nie tylko koszty eksploatacji, ale również koszty inwestycyjne – nie trzeba budować przyłącza gazu i komina spalinowego. Ponadto pompa ciepła nie ma szczególnych wymagań co do pomieszczenia zabudowy, nie potrzebuje kotłowni, może zostać umieszczona w pomieszczeniu gospodarczym. Pompę ciepła można zainstalować w każdym domu i na każdej działce – konieczny jest tylko dostęp do energii elektrycznej.
Zastosowanie pompy ciepła w istniejącym budynku wymaga przede wszystkim weryfikacji, czy budynek jest prawidłowo zaizolowany. Stary dom bez prawidłowego ocieplenia będzie bowiem wykazywał bardzo duże straty energii, nawet jeśli zostanie w nim zainstalowana pompa ciepła najnowszej generacji. Warto również pamiętać, że dobór pompy ciepła do modernizowanego budynku będzie różnił się w zależności od tego, czy w istniejącej instalacji grzewczej pracują grzejniki czy ogrzewanie podłogowe.
Dlaczego wybór pompy ciepła to dobra inwestycja w przyszłość?
• Ochrona środowiska
– pompa ciepła to inwestycja w ochronę środowiska oraz zdrowie. Poprzez ekologiczne źródło ciepła kreuje się dobre wzorce i polepsza jakość powietrza, którym oddychamy.
• Obniżenie kosztów eksploatacji – wykorzystanie pompy ciepła znacznie obniża koszty eksploatacji za sprawą wysokiej efektywności energetycznej tego urządzenia.
• Wzrost wartości nieruchomości – zamontowanie pompy ciepła pozwoli na znaczny wzrost wartości nieruchomości.
• Oszczędność podczas budowy domu – jeżeli inwestor zdecyduje się na wykorzystanie pompy ciepła już na etapie projektowania domu, może sporo zaoszczędzić podczas budowy: nie potrzebuje kotłowni, przyłącza gazu, komina do odprowadzania spalin ani miejsca magazynowania paliwa.
– Pompy ciepła są szczególnie polecane jako alternatywa dla ogrzewania olejem opałowym czy gazem płynnym, przede wszystkim ze względu na dużo niższe koszty ogrzewania. Pompa ciepła będzie również godną uwagi alternatywą dla gazu ziemnego przy kosztownym wykonaniu przyłącza gazu do budynku. Jest idealnym rozwiązaniem dla budynków energooszczędnych, o małym zapotrzebowaniu na ciepło – podpowiada Marcin Demczuk menedżer odnawialnych źródeł energii Vaillant.

NACOCZEKAĆ – kampania marki Vaillant

Rola, jaką może odegrać w ochronie klimatu zastosowanie efektywnych energetycznie i ekologicznych instalacji grzewczych, jest ogromna. Doskonale wie o tym marka Vaillant, która oferuje klientom na całym świecie ekologiczne, energooszczędne systemy ogrzewania i wentylacji wykorzystujące odnawialne źródła energii.
Mając na uwadze wkład ekologicznej technologii ogrzewania w ochronę klimatu, marka rozpoczyna kampanię pod hasłem #NACOCZEKAĆ. Będzie w niej uświadamiać odbiorcom rolę, jaką mogą odegrać w zmniejszeniu śladu węglowego oraz ochronie klimatu dzięki zastosowaniu ekologicznych produktów marki Vaillant, a także edukować z zakresu dofinansowań na systemy grzewcze,
o jakie mogą starać się właściciele nieruchomości. Kampania #NACOCZEKAĆ poruszy ponadto kwestię zmniejszenia emisji CO2 oraz będzie ostrzegać, że czasu do namysłu mamy niewiele, gdyż zmiana klimatu trwa. Kampania #NACOCZEKAĆ rozpoczęła się już w Polsce i Niemczech, a wkrótce będzie prowadzona w kolejnych 20 krajach.
– Hasło przewodnie naszej kampanii #NACOCZEKAĆ traktujemy bardzo dosłownie – od bieżącego roku dążymy do neutralności klimatycznej. Aby osiągnąć ten cel, opracowaliśmy długoterminową strategię klimatyczną, która zakłada, że do 2030 roku ograniczymy emisję CO2 o 50% w porównaniu z 2018 r. Nasza firma osiągnie to dzięki korzystaniu z energii elektrycznej z odnawialnych źródeł, znacznemu ograniczeniu zużycia energii w procesach produkcji i budynkach, a także inwestycjom w ekologiczne pojazdy – podkreśla Mariusz Stec, dyrektor marketingu i szkoleń Vaillant.
Od bieżącego roku marka Vaillant całkowicie skompensuje swoją emisję poprzez wprowadzone certyfikowane projekty zalesiania. Ponadto w przyszłości wprowadzi projekty zalesiania w krajach rozwijających się. Strategia klimatyczna marki Vaillant stanowi element programu zrównoważonego rozwoju SEEDS, który wprowadzono w Vaillant przed dziesięcioma laty i wznowiono w tym roku.

Przejdź  Więcej o kampanii oraz produktach Vaillant

Bezpłatna prenumerata