Konferencja Bosch Termotechnika

27 maja odbyło się spotkanie prasowe Bosch Termotechnika poświęcone zagadnieniu: HVAC w Polsce – gaz czy energia elektryczna? Podczas spotkania przeanalizowana została aktualna sytuacja rynku grzewczego w Polsce i Europie, a następnie w oparciu o aktualne trendy oraz prognozy na najbliższe lata, Bosch Termotechnika zaprezentował nową ofertę produktową.
Bosch to pierwsze globalne przedsiębiorstwo przemysłowe, które osiągnęło w 2020 roku neutralność klimatyczną. Ta ambitna strategia firmy na rzecz efektywności energetycznej i poprawy klimatu w dużym stopniu dotyczy urządzeń grzewczych.
Zmiany legislacyjne, społeczne i technologiczne spowodowane dążeniem do neutralności klimatycznej w Unii Europejskiej i na świecie sprawiają, że producenci urządzeń grzewczych muszą na bieżąco na te zmiany reagować. Widać to po rosnącym rynku kotłów gazowych oraz pomp ciepła. Jest to związane z coraz większą świadomością użytkowników nt. technologii pomp ciepła oraz odnawialnych źródeł energii.
Obserwując wszystkie aktualne trendy oraz prognozy na najbliższe lata, Bosch Termotechnika na bieżąco dopasowuje swoją ofertę produktową do potrzeb użytkowników. Rynek urządzeń grzewczych w Polsce można w uproszczeniu podzielić na urządzenia zasilane energią elektryczną i wykorzystujące odnawialne źródła energii oraz urządzenia zasilane gazem. Bosch dysponuje ofertą w każdym z tych segmentów.
Wśród zalet urządzeń elektrycznych należy przede wszystkim wymienić różnorodność.
W ofercie Bosch znajdziemy bogatą ofertę urządzeń zasilanych wyłącznie prądem.
Warto w tym miejscu wymienić nowe produkty w ofercie Bosch:

  • serię klimatyzacji Climate Class 8000i,
  • kocioł elektryczny Tronic Heat 3500,
  • pompa ciepła Compress 7800i LW t.

Bosch nowości prezentuje także w segmencie urządzeń gazowych: kocioł kondensacyjny Condens 5300i WM czy kocioł kondensacyjny Bosch Condens 5700i WT.
Wszystkie urządzenia mają możliwość zarządzania poprzez aplikacje, dzięki którym użytkownik nie tylko ustawi optymalną temperaturę w domu (HomeCom Easy), ale także zapewni sobie pomoc specjalisty kiedy to konieczne (aplikacje Bosch EasyDoc, EasyService) oraz dopasuje odpowiednie urządzenie do pomieszczenia (aplikacja Climate Select).
Cele klimatyczne związane z redukcją gazów cieplarnianych na poziomie europejskim są nadrzędnym uwarunkowaniem kształtującym rozwój rynku grzewczego. W naszych polskich warunkach dochodzi jeszcze walka ze smogiem, co stało się głównym motorem napędowym branży w ostatnich latach. Niezależnie od zmian legislacyjnych następuje na przestrzeni ostatnich lat również znaczący wzrost świadomości użytkowników. Dla naszych klientów liczą się już nie tylko parametry urządzenia czy cena, ale właśnie aspekt ekologiczny urządzeń grzewczych i myślenie w perspektywie długoterminowej. Widać to po rosnącym zapotrzebowaniu na kotły gazowe oraz pompy ciepła oznaczone wysokimi klasami energetycznymi. Jako świadoma firma, chcemy na bieżąco na te potrzeby odpowiadać, co jest widoczne w naszej ofercie produktowe – podsumował Krzysztof Ciemięga, dyrektor generalny Bosch Termotechnika.

Bezpłatna prenumerata