GEBERIT – wyniki finansowe 2011

3 kwietnia podczas konferencji Geberit sp. z o.o. zaprezentowała wyniki finansowe Grupy.
Sprzedaż Grupy Geberit w roku 2011 wyniosła 2123 mln CHF. Zanotowano spadek sprzedaży wyrażonej we frankach szwajcarskich o 1,1%. Jednakże w przeliczeniu wartości sprzedaży na waluty lokalne uzyskano ponadprzeciętny wzrost obrotów o 9,5%. Zysk operacyjny (EBIT) zmniejszył się o 7,6% do poziomu 449 milionów CHF, co było związane głównie z silnym frankiem szwajcarskim. Zysk operacyjny EBIT wyniósł 21,2% (w poprzednim roku 22,6%). Zysk netto zmniejszył się o 5,6%, osiągając poziom 384 milionów CHF, przy rentowności sprzedaży rzędu 18,1% (w poprzednim roku 18,9%). Zysk netto na jedną akcję spadł o 4,8% do 9,82 CHF. Chociaż wartość wolnych środków pieniężnych nie osiągnęła rekordowego poziomu z zeszłego roku, pozostaje ona nadal bardzo wysoka, sięgając pułapu 386 milionów CHF, co sprawiło, że podstawy finansowe Grupy uległy dalszemu wzmocnieniu. Walnemu Zgromadzeniu zostanie przedstawiona propozycja wypłaty dywidendy w zwiększonej wysokości 6,3 CHF (+5%).
Ogólnie rzecz biorąc, wyniki sprzedaży na poszczególnych rynkach były optymistyczne. Obroty w krajach europejskich wyrażone w lokalnych walutach wzrosły o 9,5%. Zapoczątkowane w ubiegłym roku ożywienie sprzedaży utrzymywało się w większości krajów europejskich. W roku 2011 odnotowano także wzrost sprzedaży w Ameryce (+10,2%), na Dalekim Wschodzie/w Regionie Pacyfiku (+10%) oraz na Bliskim Wschodzie i w Afryce (+7,5%).
Sprzedaż we frankach szwajcarskich produktów z lini produktowej Systemów Sanitarnych spadła o 3,7% do poziomu 1209 mln CHF. Obroty liczone w walutach lokalnych wzrosły o 7%. Sprzedaż Systemów Rurowych wzrosła o 2,5%, osiągając poziom 914 mln CHF; a w walutach lokalnych wzrost ten wyniósł aż 13,1%.
Grupa Geberit jako lider europejskiego rynku w dziedzinie technologii sanitarnej jest globalnym dostawcą realizującym sprzedaż o wartości 2,1 miliarda CHF. Zatrudnia 6  000 pracowników w 41 krajach na całym świecie.

Bezpłatna prenumerata