25 lat elektronarzędzi Bosch w Polsce

Na początku lat 90. Bosch, jako pierwszy producent elektronarzędzi, otworzył w Polsce dział handlowy i rozpoczął sprzedaż urządzeń dla profesjonalistów i majsterkowiczów z myślą o budowaniu długofalowych relacji z klientami. W tamtym czasie na polskim rynku konkurencja była niewielka, a popyt ogromny. Obecnie dostępna w Polsce oferta elektronarzędzi jest bardzo szeroka, zmieniają się oczekiwania klientów, ale Bosch wciąż utrzymuje pozycję lidera.

Jeśli zapytamy Polaków o znane im marki branży elektronicznej Bosch wymieniany jest na pierwszym miejscu. Taką odpowiedź podaje aż 95% respondentów. Dział Elektronarzędzi Bosch rozpoczął swoją działalność w Polsce w 1992 roku i właśnie obchodzi jubileusz 25-lecia. Szacuje się, że przez ten czas ponad 2,5 mln Polaków zaopatrzyło się w wiertarki, wkrętarki, szlifierki kątowe, młoty obrotowe i inne elektronarzędzia Bosch. Skalę zmian pokazuje też porównanie obecnej sprzedaży do poziomu z początku działalności – w 1992 roku firma sprzedała w Polsce 4000 sztuk elektronarzędzi, natomiast w 2016 – 220 000 sztuk, czyli aż 55 razy więcej.

W latach 90. Bosch zasłynął z wprowadzenia na polski rynek młotów z mocowaniem SDSplus i SDS max. Kolejnym rewolucyjnym rozwiązaniem było wprowadzenie do oferty Bosch elektronarzędzi akumulatorowych w technologii litowo-jonowej. Pierwszym takim modelem na rynku była łatwa w użyciu wkrętarka dla majsterkowiczów: Bosch IXO. W 2015 Bosch wypuścił pierwsze elektronarzędzia ładowane indukcyjne (System Bosch Wireless Charging).

Bosch mocno stawa na rozwój i wykorzystanie technologii digitalnych, ułatwiających pracę profesjonalistom i majsterkowiczom. Jedną z takich innowacji było zastosowanie w dalmierzach laserowych Bosch technologii Bluetooth.

Z badania przeprowadzonego z okazji 25-lecia firmy Robert Bosch w Polsce wyłania się obraz pokolenia 25-latków uzależnionego od technologii. Na co dzień badani są wręcz otoczeni ekranami smartfonów, komputerów i innych urządzeń elektronicznych. Ponad dwie trzecie z nich deklaruje, że w Internecie spędza co najmniej 4 godziny dziennie. Między innymi dla nich Bosch otworzył ostatnio własny internetowy sklep elektronarzędzi przeznaczonych dla majsterkowiczów. Intensywnie wspiera też partnerów handlowych oferujących produkty Bosch w tym kanale, co przyczynia się do stałych dwucyfrowych wzrostów sprzedaży elektronarzędzi w obszarze online.

Bezpłatna prenumerata