Nowa marka koncernowa TA Hydronics zastępuje IMI International

Rebranding okazją do bilansu ostatnich zmian w Polsce

Część konferencyjną poprowadził Marcin Gregorowicz, dyrektor generalny TA Hydronics

Znana dotychczas dobrze w segmencie równoważenia hydraulicznego i regulacji, termostatyki oraz odgazowania i utrzymania ciśnienia marka IMI International w ostatnim okresie przeszła gruntowny rebranding.
Trzy marki z segmentu IMI Indoor Climate: TA, Heimeier i Pneumatex, czyli marki odpowiedzialne za kształtowanie klimatu wewnętrznego występują obecnie razem pod szyldem TA Hydronics.

Rebranding marki to trudny proces także informacyjny. Dla TA Hydronics jest jednak okazją do zorganizowania spotkań z  klientami (projektantami, firmami wykonawczymi i handlowymi…).

Każda z marek wprowadziła do TA Hydronics swój własny, niepowtarzalny potencjał: TA jako lider równoważenia hydraulicznego, Heimeier jako wysokiej klasy regulacja termostatyczna i Pneumatex jako specjalista od zapewnienia właściwego ciśnienia i jakości wody.
Wspólnie, już jako TA Hydronics oferują szeroki łańcuch produktów i niezwykłe doświadczenie w zapewnieniu wydajności i efektywności pracy systemów HVAC.

Koncern IMI plc na świecie

TA Hydronics jest częścią międzynarodowego koncernu technologicznego IMI plc wywodzącego się z Anglii. Start firmy rozpoczął się w 1862 rok od fabryki amunicji…
Koncern zatrudnia około 13 000 pracowników, generując roczne obroty w wysokości £ 1,79 miliardów. IMI plc jest notowany jako członek FTSE 100 na London Stock Exchange.
W IMI można wymienić 5 głównych platform:
- Severe Service,
- Fluid Power,
- Indoor Climate – TA Hydronics
- Beverage dispense,
- Merchandising.
Aby uzmysłowić sobie zarówno zróżnicowanie segmentów produkcji, ale i potęgę koncernu, warto przytoczyć choć ze dwie dane, np. urządzenia IMI z segmentu:
- dozowania płynów zapewniają w USA serwowanie 40 mln napojów dziennie!
- klimatu wewnętrznego pracują w 20 mln niemieckich domów (prawie połowie)!
Mimo że IMI działa na kilku bardzo zróżnicowanych platformach (w różnych sektorach produktowych), to wszystkie te platformy mają jedną wspólną wyróżniającą je cechę: przewagę inżynierską. Właśnie na rozwój technologii, myśl inżynierską i doświadczenie stawia głównie koncern IMI plc.
TA Hydronics to wiodący światowy dostawca i ekspert w systemach dystrybucji i regulacji hydraulicznej, z doświadczeniem w ponad 100 000 projektów na całym świecie. Co roku TA Hydronics przeznacza miliony dolarów na badania i unowocześnianie swoich produktów, tak by sprostać wymaganiom rynku i obiektom o coraz wyższych standardach.

Ta olbrzymia zmiana na poziomie całego koncernu ma służyć przede wszystkim klientowi: bardziej kompleksowe rozwiązanie dla potrzeb HVAC, optymalną wydajność systemów i komfort przy najniższych możliwych kosztach energii.
Nowej koncepcji towarzyszy kompletna zmiana logo, wizerunku, kolorów firmowych (na pomarańcz, szaroniebieski i czerń), zmiana stron internetowych (nowe działają już w Wielkiej Brytanii, Szwecji, Danii, Niemczech, w Czechach i na Słowacji, kolejne kraje już wkrótce je wprowadzą), ale przede wszystkim to praca nad zmianą wizerunku firmy jako producenta oferującego najbardziej kompleksowe rozwiązania do systemów HVAC.
Oczywiście nazwy marek i związane z nimi produkty pozostają bez mian, IMI jednak zyskuje inne oblicze – już jako TA Hydronics.

Geneza nazwy TA Hydronics:

- przedrostek TA – marka najbardziej rozpoznawalna na rynku;
- Hydronics – główna przesłanka oddająca sens merytoryczny nazwy i opisująca obszar działania.

Zanim powstało TA Hydronics, czyli historia firmy począwszy od… miedzi

Dziś już może mało kto pamięta, że koncern IMI z Wielkiej Brytanii w latach 80. i 90. kojarzony był głównie z miedzią, był bowiem producentem rur i kształtek miedzianych! Podobne początki były także w Polsce. W 1993 r. firma IMI utworzyła w Warszawie spółkę IMI Instalacje Sanitarne, a jej celem była wtedy właśnie sprzedaż elementów z miedzi.
W 1997 roku koncern IMI kupił niemiecką markę Heimeier i tak zaczęła się w firmie era zaworów termostatycznych. Kolejny krok to przejęcie w 2000 roku szwedzkiej firmy Tour Andersson, czyli marki TA (równoważenie hydrauliczne i regulacja). Gdy IMI sprzedało fabryki miedzi, następuje zdecydowane odejście od instalacji miedzianych, działania firmy koncentrują się wokół rozwiązań odpowiedzialnych za kształtowania klimatu wewnętrznego. Dodatkowo segment tych produktów wzmacnia kolejna akwizycja w 2007 roku, IMI kupiło szwajcarskiego producenta Pneumatex, uzupełniając ofertę o urządzenie utrzymania ciśnienia i jakości wody w instalacjach
Dziś TA Hydronics ma już prawie wszystko, co jest związane z przepływem wody, równoważeniem i regulacją tych instalacji.

Zakład w Olewinie coraz potężniejszy

W Polsce rozwój firmy IMI Instalacje Sanitarne, a od 2000 roku IMI International, największego przyspieszenia nabrał po 2005 roku. W tym roku na wzór dotyczasowej producji szwedzkiej uruchomiono w Polsce pierwszą linię montażową w Olewinie pod Olkuszem i rozpoczęto produkcję zaworów STAD.
Jakość dotrzymywania standardów montażu, wydajność zakładu i konkurencyjne koszty produkcji szybko zostały docenione przez kierownictwo koncernu. W następnych latach uruchomiono w Polsce montaż i uzbrajanie kolejnych produktów z oferty: od małych zaworów regulacyjnych i termostatycznych, przez automatykę i balancing, po zawory np. o dużych średnicach wykonywane na zamówienie.
Dziś fabryka w Olkuszu to zakład nieporównywalnie większy od tego sprzed 6 lat, z nowoczesnymi liniami produkcyjnymi także takich wyrobów, jak rozszerzalnościowe naczynia przeponowe. Imponujące zaplecze logistyczne i powierznia magazynowo-produkcyjna
5 tys. m2 służą zaspokajaniu potrzeb nie tylko polskiego rynku, ale też Europy Środkowo-Wschodniej.
Olkusz dla koncernu TA Hydronics stał się jedną z głównych fabryk, przejmując funkcje innych zakładów.
Obecnie TA Hydronics w Polsce zatrudnia ponad 300 osób.

TA Hydronics – więcej niż producent, czyli wiedza, rozwiązania systemowe, współpraca i innowacyjność

TA Hydronics oferuje nie tylko szerokie spektrum rozwiązań do instalacji wodnych, ale też w olbrzymią wiedzę, doświadczenie w tej dziedzinie i wsparcie inżynieryjne podczas projektowania, doboru i eksploatacji systemów. Za marką stoi wiele inicjatyw mających na celu kształcenie i podnoszenie poziomu wiedzy na temat przepływów i regulacji wody, wszelkich możliwych zachowań instalacji  HVAC niezależnie od tego, czy są to rozbudowane układy pracujące w budynkach wysokościowych, czy w małych obiektach mieszkalnych.
Na poziomie całego koncernu działa Hydronic College – system kształcenia zarówno pracowników, jak i specjalistów (projektantów, wykonawców) współpracujących z firmą. Patrząc zaś nawet tylko na to, co się dzieje w Polsce, przyznać trzeba, że firma stawia na wiedzę. System szkoleń, ich jakość i praktyczną stronę projektanci i wykonawcy już dobrze znają.
W ciągu ostatnich lat firma uruchomiła kilka nowych centrum szkoleniowych. Są to miejsca, gdzie zbudowano pokazowe instalacje, na których uczestnicy szkoleń zgłębiają wiedzę na temat regulacji, równoważenia, prawidłowego utrzymania ciśnienia oraz usuwania powietrza.
To właśnie w Polsce koncern zdecydował się utworzyć Centrum Innowacji – pion inżynieryjny odpowiedzialny za nowe produkty, unowocześnianie tych już funkcjonujących. Dobitnie świadczy to o docenieniu wkładu polskiej załogi w rozwój technologii.
Koncern, a więc i TA Hydronics kieruje się w swoim działaniu kodeksem IMI Way – kodeksem odpowiedzialnych praktyk w biznesie, co oznacza sposób działania wobec innych, podejście do zdrowia, bezpieczeństwa, etyki produkcyjnej, zaangażowania w minimalizowanie zużycia energii…

Kto kieruje TA Hydronics w Polsce?

Rok 2005 jak wspomnieliśmy dla IMI International sp. z o.o. był rewolucyjny nie tylko ze względu na uruchomienie produkcji, ale także pod kątem zmian w kierownictwie firmy.
Stanowisko dyrektora generalnego objął Marcin Gregorowicz (absolwent Politechniki Warszawskiej, Wydziału Inżynierii Lądowej w 1993 r. oraz podyplomowego Studium Menedżerskiego na SGH). Prawie równolegle dyrektorem handlowym został Jarosław Bloch (od wielu lat związany z branżą urządzeń grzewczych m.in. marką Saunier Duval).
Od 1 lipca 2011 roku funkcję dyrektora technicznego objął Sławomir Świątecki.
Przez 6 lat kierownictwo firmy i cały zespół stawiali na wykreowanie IMI jako producenta kompleksowych rozwiązań hydraulicznych wspartych wiedzą inżynierską. Praca firmy z projektantami, stworzenie prawie od nowa struktury handlowej, zaangażowanie w rynek nowych inwestycji, a także same działania produkcyjne sprawiły, że dziś pozycja marki w Polsce jest niekwestionowanie wysoka.

TA Hydronics i „rebrandingowe” spotkania z klientami

Kilka takich cyklicznych spotkań już było i jeszcze będzie miało miejsce. Obejmują one część konferencyjną związaną z prezentacją polityki firmy, jej głównych przesłań, a także najciekawszych problemów hydraulicznych. Goście mają także okazję zwiedzić zakład montażowy oraz bardzo ciekawą linię produkcji naczyń rozszerzalnościowych wraz ze stanowiskiem malowania proszkowego itp.
Część zaś rekreacyjna to gra w golfa w podkrakowskim Valley Golf, jednym z największych kompleksów golfowych w Europie, zaprojektowanym przez znanego projektanta – Kalifornijczyka Ronalda Freama, słynącego z tego typu obiektów. Na terenie znajdują się dwa pola golfowe, w tym mistrzowskie, z 18 dołkami. Dla wielu z nas gra w golfa okazała się nie tak łatwa i nie tak niemęcząca, jak by się wydawało, śledząc np. rozgrywki golfa przed telewizorem.

Instalnews - bezpłatny biuletyn e-czasopisma InstalReporter 6/2016 2/2016 11/2015