BWT Polska – zmiany w zarządzie oznaczają nową politykę?

Na rynku polskim już 20 lat

Wywiadu udzielił Andrzej Rumbuć

Od ponad 20 lat prezesem firmy BWT Polska był Jacek Jedynak. Zmiana na tym stanowisku …zaskoczyła rynek.

Grupa BWT jest bardzo aktywna, bardzo dużo inwestuje w badania i rozwój. Bazując na wieloletnim doświadczeniu w produkcji wysokiej jakości, zaawansowanych technologicznie profesjonalnych produktów i systemów uzdatniania wody Grupa BWT planuje rozwijać się także w gałęzi produktów konsumenckich. Ja pracując przez wiele lat w firmie Philips również na rynku konsumenckim, mam dziś za zadanie rozwinąć właśnie tę działalność w polskim oddziale BWT. Oprócz doświadczenia zdobytego w firmie Philips pracowałem również w firmie Wavin, działającej w tej samej branży, w której porusza się obecnie oddział BWT Polska. Zmiany w zarządzie BWT Polska dotyczą głównie rozwoju właśnie w obszarze produktów konsumenckich oraz wsparciu w rozwoju dotychczasowej działalności oddziału. Dotychczasowy prezes zarządu BWT Polska Pan Jacek Jedynak obecnie na stanowisku członka zarządu pełni funkcję dyrektora sprzedaży i jest odpowiedzialny za dalszy rozwój dystrybucji produktów standardowych oraz systemów uzdatniania wody dla budynków użyteczności publicznej, mniejszych zakładów produkcyjnych a także za eksport. Wspólnie z Panem Jackiem Jedynakiem planujemy dalszy rozwój oddziału BWT Polska.

Jakie czynniki zadecydowały, że to właśnie Pan objął to stanowisko?

Myślę, że głównymi czynnikami jest moje szerokie doświadczenie zdobyte zarówno w branży B2B oraz B2C, a ostatnio także sanitarno-instalacyjnej. Również niemniej ważne jest doświadczenie w zarządzaniu dużymi zespołami specjalistów w Polsce i za granicą. Motywowanie wysokiej klasy specjalistów oraz stworzenie dobrego zespołu, który odnosi sukcesy na konkurencyjnym rynku jest podstawą każdej dobrze prosperującej firmy.  Zawsze dotyczyło to firm znanych w swojej branży, mających pozycję lidera oferującego produkty premium na różnych segmentach rynku. Dla osób decydujących o wyborze mojej osoby na to stanowisko ważne było potwierdzone sukcesami doświadczenie w zarządzaniu oraz znajomość obu branż.

Jak obecnie kształtuje się kondycja firmy BWT Polska?

Kondycja firmy BWT Polska jest dobra, pomimo zauważalnych trudności na rynku budowlanym firma osiąga pozytywny wynik. Zmieniające się i bardzo szerokie portfolio produktowe firmy pozwala na pewną elastyczność oraz na zaspokojenie potrzeb klientów o różnej zasobności portfela. To daje szerokie możliwości nie tylko firmie, ale także współpracującym z firmą dystrybutorom.

Czy i jak zmieni się polityka firmy pod Pana kierownictwem?

Duża część zmian została już przeprowadzona przez mojego poprzednika. Wspólnie kontynuujemy niezbędne dalsze działania. Polityka w zakresie profesjonalnych produktów standardowych pozostaje nadal w rękach Pana Jacka Jedynaka, ja z kolei planuję skupić się na wsparciu w jej kontynuacji i rozwoju oraz organizacji dystrybucji produktów konsumenckich. Doświadczony zespół BWT Polska, z którym mam przyjemność od niedawna pracować doskonale zna branże i ma sprecyzowaną politykę dalszego rozwoju firmy. W zbliżającym się roku planujemy wprowadzić także nowe produkty do uzdatniania wody, ciekawe rozwiązania dla branży sanitarnej. Mam nadzieję, że uda się nam je zaprezentować na łamach InstalReportera. Będą to m.in. nowe zmiękczacze do zastosowań w „inteligentnych domach” oraz oczekiwany przez rynek filtr mechaniczny E1 wyznaczający nowe standardy w zakresie higieny, bezpieczeństwa oraz wygody użytkowania.

BWT znane jest jako producent produktów dedykowanych do szeroko rozumianego uzdatniania wody, jak i basenów i fontann. Kilka różnych segmentów rynku i różni odbiorcy. Który dział generuje dla BWT największe obroty?

Przez ponad 20 lat działalności firma BWT Polska rozwinęła cztery wiodące działy: Dział Technologii Uzdatniania Wody odpowiedzialny za sprzedaż produktów standardowych i realizacje stacji uzdatniania wody o mniejszych wydajnościach dla przemysłu i budynków użyteczności publicznej; Dział Inżynierii Projektowej specjalizujący się głównie w dostarczaniu systemów „pod klucz” dla przemysłu farmaceutycznego, ale także innych gałęzi przemysłu; Dział Basenowy oraz Dział Fontann. Dwa ostatnie działy po tegorocznych zmianach zostały połączone w jeden Działa Basenów i Fontann. Segmenty rynku, w których działają te trzy działy podlegają różnym wahaniom rynkowym i są zależne od wielu czynników, każdy z nich na inny sposób czuje kryzys oraz rozwój gospodarki. Portfolio produktów Grupy BWT oferuje rozwiązania dla wszystkich tych segmentów i są one nie tylko w strukturach BWT Polska, ale także w strukturach innych oddziałów BWT na świecie równie ważne. W najbliższych latach planujemy intensywny rozwój firmy we wszystkich wymienionych obszarach.

Inwestor indywidualny czy  instytucjonalny? Na kogo stawia obecnie BWT?

W związku z planami rozwoju firmy, o których wspomniałem wcześniej zarówno inwestor indywidualny, jak i instytucjonalny są dla nas ważni. Posiadamy zróżnicowaną ofertę, którą odpowiednio kierujemy do obu inwestorów we wszystkich obszarach działalności.

Największe realizacje ostatnich 2 lat to….

W ostatnich dwóch latach zrealizowaliśmy wiele projektów, zarówno dla firm farmaceutycznych jak i basenów i fontann. Takimi projektami są m. in. systemy dla firmy Curtis i Polfa Warszawa, fontanny w Lubawie, Grodzisku Mazowieckim, Gołdapi, Ostródzie, Kielcach, Słupsku, baseny w Lidzbarku Warmińskim, Łodzi i wiele innych…

Obecnie trudno jest zaskoczyć rynek jakąś przełomową technologią w danej dziedzinie. Czym może na tym polu pochwalić się BWT? 

Ma Pani rację, trudno jest zaskoczyć rynek przełomowymi technologiami niemniej jednak Grupa BWT cały czas nad takimi pracuje, a w przyszłym roku planujemy rynek zaskoczyć nie tyle nowymi technologiami, co nowymi rozwiązaniami. Jak już wspomniałem zaprezentujemy nowe rozwiązania filtrów mechanicznych E1 oraz zmiękczaczy z rozwiązaniami dla domów inteligentnych. Nowe produkty proponowane przez Grupę BWT idą z duchem czasów pod względem jakości, designu oraz zmniejszają koszty eksploatacji, a przede wszystkim poprawiają jakość wody.

 

Andrzej Rumbuć

W firmie BWT Polska od sierpnia 2012 piastuje stanowisko prezesa zarządu.
Od początku swojej kariery zawodowej prawie przez 21 lat związany z branżą oświetleniową, najpierw z fabryką Polam-Piła, przejętą później przez Philips Lighting. Tu awansował od stanowiska handlowca do dyrektora eksportu i szefa regionu w Europie Wschodniej. Po 3-letnim kontrakcie w Turcji objął stanowisko dyrektora generalnego AGD w Polsce a następnie dyrektora generalnego Consumer Lifestyle w Polsce (Consumer Lifestyle to dwie główne dywizje konsumenckie firmy Philips: AGD oraz elektronika).
W 2010 roku zmienił branżę na instalacyjną i przez ponad 2 lata pracował w firmie Wavin-Metalplast Buk Sp. z o.o. jako dyrektor sprzedaży i marketingu.
Prywatnie: szczęśliwy ojciec trójki dzieci.  Hobby:  tenis oraz podróże


Bezpłatna prenumerata