WOLF z nową polityką: bliżej rynku

Instalatorzy zaproszeni na Gallimarkt w Mainburgu

WOLF Technika Grzewcza od ponad roku pozostaje pod nowym zarządem, dyrektorem generalnym został Grzegorz Taisner, dyrektorem handlowym Jarosław Bloch i …od tego czasu zmieniło się też podejście firmy do rynku. WOLF chce być bliżej fachowców, nastawiony jest na ściślejszą współpracę z instalatorami i firmami handlowymi, w ich skutecznej pracy, upatrując najważniejszego źródła sukcesu rynkowego. Rezultatem nowej polityki jest opracowanie atrakcyjnych programów handlowych dla klientów (instalatorów, firm handlowych), czy mocniejsza polityka w zakresie wsparcia handlowego i technicznego.

WOLF Technika Grzewcza częścią mocnego koncernu

WOLF jest niemieckim koncernem, którego początki sięgają 1963 roku i jak wiele rodzinnych firm swoje początki wywodził z tradycji regionu, czyli… chmielu. Jednak już parę lat później połączył się z koncernem Salzgitter AG i rozpoczęła się era produkcji central klimatyzacyjnych. W latach 80. do produkcji wdrożono kolejny segment urządzeń – były to urządzenia techniki grzewczej, głównie kotły. Obecnie oferta obejmuje szerokie spektrum produktów, włączając w to także systemy wentylacyjne/rekuperację, solarne, kogenerację…
Oczywiście przez lata koncern podlegał też ekonomicznym prawom rynku, następowały akwizycje i nawiązywane były nowe umowy partnerskie pozwalające na wzbogacenie i uzupełnienie kompleksowości oferty, chociażby o wspomniane systemy kogeneracji.
Od 2006 roku jest częścią koncernu Centrotec Sustainable AG, koncernu, który oprócz produktów branży HVAC, oferuje też systemy spalinowe, czy urządzenia dla medycyny.
Obecnie WOLF poszczycić się może 6 międzynarodowymi filiami (Francja, Hiszpania, Polska, Holandia, Rosja, Włochy) i 4 biurami reprezentującymi firmę (Grecja, Słowenia, Serbia, Chiny), łącznie zaś ma 60 partnerów na całym świecie.
Zakład produkcyjny w Mainburgu jest główną fabryką koncernu. Zlokalizowana na kilkudziesięciu hektarach, z olbrzymimi halami produkcyjnymi i magazynowymi zatrudnia 1247 osób, w tym 100 stażystów. Na całym świecie dla firmy WOLF pracuje 1755 osób.

WOLF w Polsce – sieć sprzedaży i serwisu
348
punktów sprzedaży
3 centra szkoleniowe – Sokołów, Wrocław, Poznań
240 punktów serwisowych

Dobry produkt musi mieć dobre wsparcie, czyli pomysły na …polski rynek

WOLF oferuje innowacyjne, wysokiej jakości systemy grzewcze, wentylacyjne i klimatyzacyjne.  Ale nawet najlepszy produkt nie sprzeda się bez dobrej organizacji sprzedaży i serwisu, wsparcia informacyjnego i marketingowego, o czym dobrze wie polski zespół WOLF.
Dla instalatorów i firm handlowych współpracujących uruchamiane są specjalne programy np. WOLF Majster, dodatkowe akcje promocyjne czy programy czasowe. Działa nowa strona internetowa służąca jako platforma komunikacyjna i platforma wiedzy, np. o dyrektywie ErP. Na http://www.wolf-erp-portal.com/ można obliczyć klasę efektywności danego urządzenia lub pakietu.
Organizowane są regularne szkolenia serwisowe, firma oferuje też profesjonalne doradztwo i wsparcie techniczne zarówno podczas kompletowania oferty, jak i montażu.

WOLF wielką wagę przykłada do serwisu. Opracowano przejrzyste zasady struktury serwisu opierające się na trzystopniowej skali:
– AI (autoryzowany instalator) – możliwość instalacji urządzeń marki WOLF – polecany instalator;
– AI- S (autoryzowany instalator-serwis)
– możliwość instalacji urządzeń marki WOLF – polecany instalator,
– możliwość uruchamiania urządzeń WOLF zainstalowanych przez siebie oraz naprawy; gwarancyjne i pogwarancyjne tylko swoich urządzeń;
– WS (WOLF serwis) –
– możliwość instalacji urządzeń marki WOLF,
– możliwość uruchamiania urządzeń WOLF,
– serwis gwarancyjny i pogwarancyjny WOLF – pełny zakres.

WOLF daje instalatorom zarobić!

Chcąc zachęcić instalatorów do współpracy firma przygotowała bardzo korzystne nowe zasady wynagradzania partnerów WOLF.
Niezbędnym warunkiem otrzymania benefitów za współpracę z firmą Wolf jest posiadanie aktualnej autoryzacji serwisowej lub instalatorskiej  (aby ją zdobyć należy przejść szkolenie – harmonogram dostępny na stronie www.wolf-polska.pl). Dodatkowe informacje przekazują bezpośrednio pracownicy firmy Wolf.

Gallimarkt z firmą WOLF

Najbardziej znane święto piwa to chyba Octoberfest w Monachium odbywające się już tradycyjnie w ostatnim tygodniu września. Wiele jednak regionów w Niemczech ma swoje regionalne święta piwa i tak jest właśnie w Mainburgu, gdzie mieści się siedziba firmy WOLF. Tu w drugim tygodniu października ściągają mieszkańcy, by przez kilka dni podczas festiwalu razem napić się piwa i zacieśniać węzły sąsiedzkie.
Dla firmy WOLF – największego pracodawcy w regionie – jest to świetna okazja, by spędzić ten czas nie tylko z niemieckimi klientami i pracownikami, ale też kooperantami z innych krajów.

WOLF zaprosił z Polski grupę około 50 osób. Zaczęliśmy jednak od zwiedzania mainburskiej fabryki, a naprawdę było co zobaczyć, Mainburg bowiem dysponuje super centrum kompetencji: sale do prezentacji, świetnie wyposażona sala pokazowa. Tu właśnie na kilkuset metrach kwadratowych umieszczono „przekrój produkcji”, czyli przykłady urządzeń z oferty od najnowszych kotłów, przez pompy ciepła,  układy kogeneracji, po rozwiązania z branży wentylacyjno-klimatyzacyjnej, jak rekuperatory czy centrale klimatyzacyjne w różnym wykonaniu.

Oczywiście głównym punktem programu było zwiedzanie samego zakładu, a największe wrażenie zrobiła chyba sama organizacja produkcji (sprawność, jakość, czystość i logistyka), tak różnorodnych urządzeń, jakie ma w ofercie WOLF.  Zobaczyliśmy też „serce” fabryki odpowiedzialne za wytwarzanie ciepła i energii elektrycznej na potrzeby hal produkcyjnych.

Wieczór spędziliśmy już na Gallimarkcie, gdzie WOLF miał namiot przeznaczony tylko dla swoich gości. W mniej formalnej atmosferze świetnie świętowaliśmy święto piwa.


 

Bezpłatna prenumerata