TOSOT wkracza do Polski

Na polskim rynku klimatyzacyjnym pojawił się nowy gracz – TOSOT. Wyłącznym dystrybutorem marki w Polsce została firma TOSOT Air Conditioning Systems, która poza importem produktów, zapewnia również wsparcie magazynowe, techniczne, projektowe i serwisowe.

TOSOT jest jedną z dwóch (obok Gree) wiodących marek należących do międzynarodowej grupy Gree Electric Appliances Inc. of Zhuhai, czyli jednego z największych producentów urządzeń klimatyzacyjnych na świecie. Markę powołano w 2003 roku, ale w przeciwieństwie do Gree, nie była ona do tej pory obecna w Polsce. TOSOT korzysta z doświadczenia, zaplecza badawczo-rozwojowego oraz produkcyjnego Grupy Gree Electric i specjalizuje się w dystrybucji systemowych rozwiązań klimatyzacyjnych dla obiektów komercyjnych, w tym m.in. dla biur, hoteli, obiektów sportowych oraz galerii handlowych i sklepów. W ofercie posiada także całe spectrum rozwiązań dla segmentu wielorodzinnego budownictwa mieszkaniowego oraz klientów indywidualnych.

Aktualnie TOSOT jest jednym z najszybciej rozwijających się dostawców urządzeń klimatyzacyjnych na świecie. Działa aktywnie w kilkunastu krajach, na kilku kontynentach – w tym m.in. w Chinach, Rosji, USA, Kandzie, Niemczech, Finlandii oraz we Włoszech. Posiada również kilka oddziałów w krajach Europy Środkowo-Wschodniej, m.in. na Ukrainie i na Węgrzech.

– Zgodnie z przyjętą przez nas strategią rozwoju koncentrujemy się na rynku komercyjnym, a nasza oferta będzie na bieżąco uzupełniana i dostosowywana do specyfiki polskiego odbiorcy oraz potrzeb i oczekiwań klientów. Priorytetem jest dla nas przede wszystkim klimatyzacja typu VRF. Skupiamy się na większych systemach modułowych z serii TMV 5, TMV Heat Recovery oraz TMV Home, ale w naszej ofercie można znaleźć również mniejsze urządzenia z serii MINI czy SLIM, a w segmencie klienta indywidualnego oczyszczacze powietrza oraz klimatyzatory przenośne – mówi Sylwia Lenik, Product Manager TOSOT Air Conditioning Systems.

TOSOT zamierza budować swoją pozycję w oparciu o współpracę z projektantami, firmami wykonawczymi oraz inwestorami i generalnymi wykonawcami inwestycji. Firma skupi się na rozwoju własnych kanałów sprzedażowych i nie planuje w tym momencie budowy szerokiej sieci dystrybucji. Niektóre z produktów (wybrane oczyszczacze, klimatyzatory) będą jednak dostępne w partnerskich sklepach internetowych. – Zdajemy sobie sprawę z tego, że polski rynek jest nasycony, że działają na nim wszyscy wiodący producenci, a konkurencja jest niezwykle trudna. Niemniej jednak wychodzimy z założenia, że wciąż jest na nim sporo miejsca dla takich firm jak nasza. Jesteśmy wiarygodni, nasze doświadczenie poparte jest wieloma realizacjami na całym świecie i zapewniamy pełne wsparcie. Poza tym mamy też tę przewagę, że możemy zaproponować niezawodne i sprawdzone rozwiązania klimatyzacyjne, w optymalnej relacji ceny do jakości. Jest to wartość, którą na pewno docenią zarówno znający realia rynku specjaliści, jak i klienci indywidualni. Chcemy, aby TOSOT był kojarzony z najnowszą technologią i postrzegany jako marka mądrego, racjonalnego wyboru – dodaje Sylwia Lenik.

Bezpłatna prenumerata