FERRO: raport finansowy za 2012

Skonsolidowany zysk netto Grupy FERRO za 2012 rok wyniósł 17,4 mln zł wobec 18,1 mln uzyskanego rok wcześniej przy przychodach odpowiednio 276,1 mln zł, wobec 259,8 mln zł w poprzednim roku. Należy jednak wziąć pod uwagę, że grupa konsoliduje wyniki czeskiej  spółki Novaservis od 8.04.2011 r. Skonsolidowany zysk na akcję FERRO w 2012 roku wyniósł 0,82 zł i był niższy o 17,2 proc. w porównaniu do ubiegłego roku.

Spółka zaprezentowała dane segmentowe w przekroju geograficznym i produktowym. W roku 2012 rynek polski stanowił 46%, rynek czeski 30%, słowacki 8% i rumuński 6% sprzedaży. W ujęciu produktowym największy udział w przychodach miały baterie i akcesoria łazienkowe (57%) i zawory (32%). W 2012 grupa w sprzedała 1 873 tys. sztuk baterii, co oznacza niewielki wzrost do poziomu z poprzedniego roku.

Sukcesem w tych trudnych warunkach rynkowych jest utrzymanie, a nawet niewielki wzrost sprzedaży baterii. Było to możliwe dzięki przyjętej wcześniej strategii dywersyfikacji geograficznej sprzedaży. Rynek polski w ostatnim okresie zachowywał się słabiej niż pozostałe rynki, na których FERRO prowadzi swoją działalność –  powiedziała Aneta Raczek, prezes zarządu FERRO.

Grupa konsekwentnie obniża swoje zadłużenie, co jest możliwe dzięki wygenerowaniu wysokich przepływów finansowych z działalności operacyjnej. W 2013 roku możemy oczekiwać dalszego spadku kosztów finansowych, związanego z obniżaniem zadłużenia grupy” powiedział Artur Depta, wiceprezes odpowiedzialny w FERRO za finanse.

Bezpłatna prenumerata