Skonsolidowany zysk netto Grupy FERRO za 2012 rok wyniósł 17,4 mln zł wobec 18,1 mln uzyskanego rok wcześniej przy przychodach odpowiednio 276,1 mln zł, wobec 259,8 mln zł w poprzednim roku. Należy jednak wziąć pod uwagę, że grupa konsoliduje wyniki czeskiej spółki Novaservis od 8.04.2011 r. Skonsolidowany zysk na akcję FERRO w 2012 roku wyniósł 0,82 zł i był niższy o 17,2 proc. w porównaniu do ubiegłego roku.
Spółka zaprezentowała dane segmentowe w przekroju geograficznym i produktowym. W roku 2012 rynek polski stanowił 46%, rynek czeski 30%, słowacki 8% i rumuński 6% sprzedaży. W ujęciu produktowym największy udział w przychodach miały baterie i akcesoria łazienkowe (57%) i zawory (32%). W 2012 grupa w sprzedała 1 873 tys. sztuk baterii, co oznacza niewielki wzrost do poziomu z poprzedniego roku.
– Sukcesem w tych trudnych warunkach rynkowych jest utrzymanie, a nawet niewielki wzrost sprzedaży baterii. Było to możliwe dzięki przyjętej wcześniej strategii dywersyfikacji geograficznej sprzedaży. Rynek polski w ostatnim okresie zachowywał się słabiej niż pozostałe rynki, na których FERRO prowadzi swoją działalność – powiedziała Aneta Raczek, prezes zarządu FERRO.
– Grupa konsekwentnie obniża swoje zadłużenie, co jest możliwe dzięki wygenerowaniu wysokich przepływów finansowych z działalności operacyjnej. W 2013 roku możemy oczekiwać dalszego spadku kosztów finansowych, związanego z obniżaniem zadłużenia grupy” powiedział Artur Depta, wiceprezes odpowiedzialny w FERRO za finanse.